Jump to content

Uling Diffrensial

Recommended Posts

Guest Helge Berget
Posted

Har en 90 mod 300E-24 hvor diffrensialen uler svakt ved ca 60-80 km/t og lett gasspådrag. Når gassen slippes forsvinner lyden. Har hatt antydning til til dette for en stund tilbake også, men byttet da olje og lyden ble borte. Er det kun overhaling som vil løse dette permanent eller burde jeg prøve et oljeskift til. Hva koster det ca. å overhale en slik klump og er det skadelig å kjøre videre med den?

Posted

Har en 90 mod 300E-24 hvor diffrensialen uler svakt ved ca 60-80 km/t og lett gasspådrag. Når gassen slippes forsvinner lyden. Har hatt antydning til til dette for en stund tilbake også, men byttet da olje og lyden ble borte. Er det kun overhaling som vil løse dette permanent eller burde jeg prøve et oljeskift til. Hva koster det ca. å overhale en slik klump og er det skadelig å kjøre videre med den?

Den holder nok en del hundre tusen til før det skjer noe, men lyden blir bare verre og verre. Det er helt vanlig at dette skjer på 124er som har ruslet litt. Litt = litt , ikke mange hundre tusen. På min er faktisk diffen byttet ved 160.000 km (kvittering fra DBAG i tyskland). Sikkert pga. uling. Den har ult ganske lenge nå, men heldigvis ikke så mye i de hastighetene jeg kjører mest.

For ca. 1000€ får du en ferdig overhalt diff med ASD hvis du har det.

Posted

hadde på noe stoff i fra QMI og 60% av ulingen ble borte. Husker ikke hva det het men det var noe tilsettningstoff de hadde. Det kan være vært å prøve

Posted

Castrol har en spesialolje for differensialer med "lyd". Jeg har brukt denne på et par biler, og er godt fornøyd med resultatet. Den heter SAF/XJ.

Posted

Brukte en castrol olje på min, husker ik om det var XO eller XJ, men min har nå gått 630000km, og det er knapt lyd i den kardangen i det hele tatt...

M.

Posted

Brukte en castrol olje på min, husker ik om det var XO eller XJ, men min har nå gått 630000km, og det er knapt lyd i den kardangen i det hele tatt...

M.

Må nok ha motor for å greie å fremprovosere slitasjen som lager ulyd :-)