Jump to content

Sonax

Guest jørgen

Recommended Posts

Guest jørgen

I dag var jeg innom Felleskjøpet og tok med meg Xtreme polish+Wax og Xtreme Liquid Wax for en rengjøring av børsa til 17 mai/sommeren. Etter hå ha jobbet meg over taket og noen skjermer oppdaget jeg at jeg hadde tatt feil flaske dvs liquid Wax istedet for polish+Wax. Jeg antar at produktene skal brukes i motsatt rekkefølge. Imidlertid dreit jeg i dette og fullførte med ganske bra resultat. Sammenlignet med polish+gloss protection fra Autoglym så står ikke dagens resultat tilbake fra denne til tross for at bilen egentlig ikke er polert.

Etter hå ha jobbet meg over taket og noen skjermer oppdaget jeg at jeg hadde tatt feil flaske dvs liquid Wax istedet for polish+Wax. Jeg antar at produktene skal brukes i motsatt rekkefølge. Imidlertid dreit jeg i dette og fullførte med ganske bra resultat. Sammenlignet med polish+gloss protection fra Autoglym så står ikke dagens resultat tilbake fra denne til tross for at bilen egentlig ikke er polert.

Vil ikke dette medføre at polish+Wax (som inneholder slipemidler) vil fjerne voksen som du påførte først? Da får du ingen glede av den ekstra varigheten som liquid Wax ville gitt det. Det er imidlertid bare å påføre et ekstra lag med voks til slutt uansett.

Bruker Sonax flytende voks selv, og resultatet blir helt ypperlig :P

Dere kan se bilder av bilen nyvasket og fin (poleringen ble gjort 4 uker før) på http://www.eurofoto.no/show_image.php?bid=19287368

Guest GammelGul

Ved å legge på liquid wax så får du ikke renset lakken, men får likevel en blank og glatt overflate. Men under den blanke overflaten har du fortsatt oksidert lakk og rester av sur nedbør, måkeskitt, asfalt og olje. Som å ha på parfyme uten å dusje først. :wink:

Guest jørgen
Ved å legge på liquid wax så får du ikke renset lakken' date=' men får likevel en blank og glatt overflate. Men under den blanke overflaten har du fortsatt oksidert lakk og rester av sur nedbør, måkeskitt, asfalt og olje. Som å ha på parfyme uten å dusje først. :wink:[/quote']

Jo det er helt riktig, det blir som å ha på parfyme uten å dusje først. Det stinker men ser bra ut på avstand. Eller som min observante datter sa: Har du hatt på balsam før shampoen altså? Årsaken til manglende biler skyldes mangel på digitalt kamera. Men vurderer sterkt å kjøpe dette. Til en viss glede dersom en skal vise forskjeller(før/etter).