Jump to content

Vinterdekk til E300de


Frode

Recommended Posts

En liten nøtt...E300de har forskjellig dimensjon foran og bak, og forskjellig lasteindeks, 100 foran og 103 bak.

Sommerdekkdimensjonen er 245/45 - 18 og 275/40 - 18.

Ønsker litt smalere vinterdekk, men kan ikke gå ned i felgdim pga av bremsene, DVs må holde meg til 18".

Har noen 18" AMG felger liggende som er 9" brede som jeg tenkte å bruke som vinterhjul, men da blir det lik dekkdim foran og bak, som er kanskje ok for vinterhjul.

Alternativet er å få tak i nye felger og kjøre originaldimensjon også på vinteren, men tror det blir litt som å kjøre ski, dvs flyter lett oppå snø/slush som vi har her på Vestlandet.....😂

Noen tips.?🤔

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ser her så ser det ikke ut til at MB godkjenner så mye annet enn forskjellig bredde foran og bak for din bil. 

Skulle du finne på å sette smalere dekk på 9" brede felger enn de 275/40 som sitter originallevert på bilen din tror jeg av erfaring at det vil bli seende litt "strekt" ut. Samtidig er også min erfaring at det er mindre gummi som beskytter felgen mot uheldige møter med fortauskanter etc.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går for det BOS har brukt, nemlig 245/45-18 fremme og 255/45-18 bak, har sett det på bilder og med såpass mye profil så ser det helt greit ut med tanke på evt strekk på bakhjul.

Finner ikke smalere dekk med rett lasteindeks uten å gå opp i profil og da blir det for stort rett og slett....:)

Det blir mye mer spennende når jeg skal finne dekk til de 19" AMG`ene jeg har kjøpt.... da blir det nok Brabus sine dimensjoner som blir brukt for å kunne finne dekk med rett lasteindeks...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...