Jump to content

turtall W124

Guest mads

Recommended Posts

hei hei,

Har en W124 123 E som vandrer veldig på turtallet ved tommagnskøring.

Bilen bruker også veldig mye frostveske, vet ikke om dette kan ha noen samengeng.

toppen virker å være ok. kan vandringen ske pga dårlige tennplugger. dem er nye med vet ikke merket.

MVH

hei hei,

Har en W124 123 E

Eeeen gang til, hva slags bil er det du har?

W124 230E, tro?

Hvor mye er mye frostvæske? Lekker det noe sted? Hvis det ikke lekker ut, så brennes det nok opp i motoren.

Gått langt, denna 124123n ?

Det er som FrodeS skriver. Finner du ingen lekkasjer er det ingen vits i å begynne å leite etter årsaken til tomgangsproblemene før du har byttet toppakning. Ta en kompresjonstest for å være helt sikker.

Men, har du en lekkasje derimot og motoren har bra kompresjon, så kan du lese tråden som står under denne som handler om de samme problemene på en M103 motor. Det er relevant for deg også.

• 2 weeks later...

hei,

Beklager så send svar.. har vært bortreist.

Har kommet fram til at det er vannpumpen som begynner å bli dårlig.. var litt vanskelig å finne ut

av når den lekte så lite.

Men har enda turtallsproblemer.. i park. vandrer turatallet opp og ned ca 100. det der ikke så mye

men det det er nok til at det blir litt vibrasjoner. Hadde også noen småproblemer i vinter et par ganger.

Etter jeg startet den og begynte å kjøre. og hvis jeg da slapp gassen, ble motoren kvalt.

Er automatgir så vanligvis er det ikke så lett å kvele den.. :D

Bilen er gått ca 200.000. Toppen var vist byttet på ca 100.000.

MVh

hei,

Beklager så send svar.. har vært bortreist.

Har kommet fram til at det er vannpumpen som begynner å bli dårlig.. var litt vanskelig å finne ut

av når den lekte så lite.

Men har enda turtallsproblemer.. i park. vandrer turatallet opp og ned ca 100. det der ikke så mye

men det det er nok til at det blir litt vibrasjoner. Hadde også noen småproblemer i vinter et par ganger.

Etter jeg startet den og begynte å kjøre. og hvis jeg da slapp gassen, ble motoren kvalt.

Er automatgir så vanligvis er det ikke så lett å kvele den.. :D

Bilen er gått ca 200.000. Toppen var vist byttet på ca 100.000.

MVh

Altså vet vi med sikkerhet at den har gått 200.000 km..

Lurer fortsatt på hva slags bil det er, jeg ...

Tipper fremdeles 230E..  :lol:

Vandring på tomgang og at den nesten stopper opp av og til kan være at gassspjeldet ikke blir trukket helt tilbake i 0-stilling slik at tomgangsbryter blir utløst. Skal være en fjær som trekker stagene helt tilbake når man slipper gasspedalen.

Det kan også være vakumlekkasje i noen vakumslanger eller innsuget, kan også være slitent fordelerlokk og rotor. + andre ting.

Får begynne med enkel feilsøking av nevnte ting, så får du iallefall eliminert årsaker. Koster ingenting enn arbeidet å feilsøke på sånne enkle ting

Mao mange mulige feilårsaker.