Geggi Posted March 24, 2007 Posted March 24, 2007 http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article430524.ece Utrolig at en skal miste førerkortet for å finne seg en øde parkeringsplass og leke seg på. Duste-Norge Quote
Thomas Madsen Posted March 24, 2007 Posted March 24, 2007 http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article430524.ece Utrolig at en skal miste førerkortet for å finne seg en øde parkeringsplass og leke seg på. Duste-Norge Så lite annet som politiet har å bruke ressuser på så syntes jeg det er BRA att man håndhever veitrafikkloven på dette området.. Man kan da ikke ha slik burning på en parkeringsplass uten noen andre tilstede.. Nei tenke seg til hva slags tilstander vi da ville hatt... Quote
Gøran Posted March 25, 2007 Posted March 25, 2007 Er ikke første gangen dette skjer heller. Polititet i Rogaland slår hardt ned på slike ting. Spesielt politiet i stavanger har noen rare prioriteringer. For et par år tilbake så prioriterte de å kjøre etter oss med 3 uniformerte biler+to sivile biler pga av mistanke om burning. Dette var en sen lørdags kveld. Akkurat som om det ikke var andre plasser de heller burde vært.. Quote
Roger H. Posted March 25, 2007 Posted March 25, 2007 En annen sak inni dette; det at de beslaglegger førerkort, før man er dømt! Man begynner å "sone" på straff før saken har vært oppe, hvor lang tid vil det gå før saken kommer opp? Hva med 3dje part? Jobb? EN UTING! :evil: I 11 av 13 beslalagte førerkort, fikk NLF`s (Norges Lastebil Eierf.) advokater omgjort vedtakene og det jobbes fra denne side for å undersøke lovligheten i å beslaglegge førerkort på stedet samt for å få slutt på denne praksisen. Quote
Olav Posted March 25, 2007 Posted March 25, 2007 At en ungdom bruker en øde parkeringsplass for å lære å kjenne bilen sin bedre ser jeg ikke noe galt i. I min ungdom brøytet vi isbane på isen og kjørt cross på jordene. Dette var ikke til sjenanse for noen, og vi ble ihvertfall ikke dårligere sjåfører av det. En annen ting er det hvis slik aktivitet foregår der det kan være fare for skade på folk og eiendom. Jeg tror at politiet hadde vært bedre tjent med å snakke litt med vedkommende og si at dette ikke er ønskelig. Å slå på stortromma med førerkortinndragning og bøtelegging skaper bare større motstand mot politiet. Quote
Robert Posted March 25, 2007 Posted March 25, 2007 Vert der En vinter etter at jeg fikk min første bil, tok jeg turen opp på Parkeringsplasen på City Syd, søndagskveld rundt kl 2000. Helt alene, kun noen henslengte handlevogner. Joda, i min søken etter og lære dette med skrens og vinter kjøring, i min Nyervervede Ford Orion, klarte jeg og tiltrekke meg oppmerksomheten fra en UP Patrulje Jeg berget lappen, men fikk en advarsel om og kutte ut dette tullet. Og noen spm, som hintet i den rettning av at jeg måtte sjønne at dette var farlig. Spesielt siden det ikke var så lenge siden lappen var utskrevet. Så jeg holder meg vekke fra parkeringsplasser, og får jeg en skrens på vinterføre tar jeg det som det kommer. For det sier veitrafikkloven at jeg skall, NEMLIG. :shock: Quote
fanatic124 Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Uff....Ikke annet å si... Det som her nevnes med at man lærer å kjenne bilens kjøreegenskaper bedre er jo helt krystallklart...Hvis de er så forbanna sære så burde de jo legge opp til noen steder rundt om hvor man kan leke seg usjenert! Quote
George Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 er jo masse blokker osv bak MAXI senteret.. har hørt at naboene der ikke nøler med å ringe politiet når det er par råner der.. en kamerat av meg tok en liten håndbrekksladd akkurat når politiet kom innom, da fikk han høre det fra dem ja.. har jo blitt prøvd å ordne ett område for slik kjøring, men ungdommen tar jo ikke tak i tilbudene heller.. hurtigkjøring og slikt tar jeg heller på autoslalom.. kan jo børne litt der hvis du bommer på en kjegle Quote
Aleks Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 jeg veit ikke helt dette med burning og bilens" kjøreegenskaper " En lærer jo egentlig ikke noe om bilens kjøreegenskaper når en legger en larve på asfalten om sommeren.. Men sånn som Olav sier, så måkte de baner på is og kjørte på jorder med cross, og fikk virkelig testet bilene, og øvd på kjøreferdighetene. En blir ikke en bedre sjofør om en kan burne, men om en kan håndtere bilen på glatt bane og ulent terreng, så mener jeg at du er en mer kompotent og erfaren sjofør... men jeg synes for all del at " ungdommen " og andre som har lyst til å teste bilens kjøre egenskaper og burne må få anledning til det ,for eksempel på en lukket bane. . Folk blir vel forbannet på all den støyen støy ? Det er bare en hærlig sound Vi har jo skytebaner , golfbaner, fotballbaner ,og alle de andre baner Dette har det vært mast lenge om uten noe gehør .Da er det i følge myndighetene , mye enklere å forby slik " aktivitet" . Et sted MÅ vi ha for å utfolde våre interesser :twisted:Men vi kjemper desverre mot strømmen .Det skjer vel noe snart Quote
Thomas Madsen Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 jeg veit ikke helt dette med burning og bilens" kjøreegenskaper " men jeg synes for all del at " ungdommen " og andre som har lyst til å teste bilens kjøre egenskaper og burne må få anledning til det ,for eksempel på en lukket bane. . Folk blir vel forbannet på all den støyen støy ? Det er bare en hærlig sound Vi har jo skytebaner , golfbaner, fotballbaner ,og alle de andre baner Dette har det vært mast lenge om uten noe gehør .Da er det i følge myndighetene , mye enklere å forby slik " aktivitet" . Et sted MÅ vi ha for å utfolde våre interesser :twisted:Men vi kjemper desverre mot strømmen .Det skjer vel noe snart Nå er det vel snakk om vinterkjøring da, få bilen til å ligge sidelengs og lære seg å beherske det, ikke legge larve på asfalten om sommeren... Quote
Aleks Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 Nå er det vel snakk om vinterkjøring da, få bilen til å ligge sidelengs og lære seg å beherske det, ikke legge larve på asfalten om sommeren... Jeg refererte til noen som nevnte at en lærer seg kjøreegenskaper ved å burne... Jeg merer at man ikke lærer noe av dette, men når det gjelder det Olav nevnte tidligere i forumet, så lærer man seg kjøreferdigheter... Quote
bska Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 Ja, stillestående spinning er jo knapt bil kjøring, men spinning i fart er lærerikt og krever litt trening og erfaring. Vanlige gatedekk er jo såpeglatte når de er blitt godt varme og da blir det lett slike ukontrollerte 'rånesnurringer'. Quote
Geggi Posted April 13, 2007 Author Posted April 13, 2007 Haha, tror jeg dauer :lol: :lol: :lol: Fyren tror han har burna bilen 20.000 km http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=140&Group=Bil&ThreadID=1185261&Thread=Kilometertelleren+viser+for+mye&Page=0 Quote
Hauk Posted April 13, 2007 Posted April 13, 2007 Kongetulling! Noen må jo ta kaka! Fullstendig. Quote
Pål B Posted April 13, 2007 Posted April 13, 2007 Sinnsykt morsomt! For en tulling.... Deilig med en god latter da Quote
Aleks Posted April 13, 2007 Posted April 13, 2007 :lol: han bare kødder det kan ikke være sant, :lol: .Han sier selv at han trenger noen kostruktive tips :lol: Quote
Stig B Posted April 13, 2007 Posted April 13, 2007 Han kan da bare jekk opp bilen og rygge 20000km Har noen skrive et innlegg te han med det så har han sikkert prøvd Quote
Thomas Madsen Posted April 13, 2007 Posted April 13, 2007 Han var jo ærlig med tanke på burninga da, att den var mest på snø og is... pga motor ikke var sterk nok til å burne på asfalt hehehe Quote
Recommended Posts