Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da ble det originalt barnesete til bilene fordi konas A Klasse har AKSE sensor (airbag h/s kobles autm.ut)

En kropp på BOS mener at alle W210 har dette som standard, en annen mente at bilen min ikke hadde dette..

Noen som har erfaring med dette?

Har ikke slik lampe som A Klassen, montert v/midtkonsoll, men kan det være lampe for dette i instrumentpanel?

Posted

Jeg har en 99 mod 210, og i denne er det slik sensor. Den er vist med en airbag lampe i midtkonsollen.

Posted

Ser vel ut til at detta mangler på min da.... :( :( :(

Men, jeg kan jo kjøpe styringsenheten til airbagen med deg! :D :D

Trenger du den da? Jeg trenger den mer.. sett igang å hiv`n ut !!! :rolleyes: :rolleyes: :evil4:

Om jeg skulle få tak i dette fra Tyskland, blir det vel for kostbart å ettermontere...??

Vel, får vel lakkere Gelandewagen i sommer og selge begge bilene mine for så å finne en S-klasse tenker jeg.. :? :D

Posted

Sett et speil i bakrute og ha ungen i baksete. Det absolutt tryggeste for alle parter. Snakker av erfaring! Å begynne å finne smukker og tørke gulp i 80 på landeveien er ikke å anbefale. Busslommer er det overalt :wink:

Posted

Ja, det er nok ikke verre enn det..Tenker også på å koble vekk airbagen som en annen løsning, BOS gjør dette og skriver ut et dokument som man kan legge i vognkortet eller ta med til Trafikkstasjonen..

Ble ganske imponert når jeg fikk vite at dette med AKSE sensoren og hvordan det virket, hadde jo sett den dingsen i bilen til kona og trodde det var en bryter for airbag`n som hadde kilt seg fast!

Satt flere ganger å fiklet med den for å se om den kom opp.. :oops: :oops: :mrgreen: :mrgreen:

Aaaahhhhh, velkommen til en moderne verden..

Posted

He-he joda, sjekket prisen først, var i utgangspunktet dobbelt så dyrt som andre modeller, men etter "knallharde forhandlinger" om pris, ble vi enige..

Lå litt over ennå, men ikke så veldig mye....