Guest TheDentist Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Hei ! Glødelampen lyser etter start og slukner etter ca 30 sek. Har ikke problemer med kaldstart av bilen men merker litt tikking og litt ujevn gange ved tomgang. Har lest litt om temaet her på forumet og har kommet frem til at det er en eller annen glødeplugg som må skiftes. Spørsmålet mitt er : Hvor sitter glødepluggene på w203 c200 CDI motoren ? Er det en grei jobb å skifte disse pluggene? Er det noen som har en link til en nettside som evt viser bilder av hvor glødepluggene sitter? Vil være takknemlig for hjelp. Quote
Trond Roald Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Hei ! Glødelampen lyser etter start og slukner etter ca 30 sek. Har ikke problemer med kaldstart av bilen men merker litt tikking og litt ujevn gange ved tomgang. Har lest litt om temaet her på forumet og har kommet frem til at det er en eller annen glødeplugg som må skiftes. Spørsmålet mitt er : Hvor sitter glødepluggene på w203 c200 CDI motoren ? Er det en grei jobb å skifte disse pluggene? Er det noen som har en link til en nettside som evt viser bilder av hvor glødepluggene sitter? Vil være takknemlig for hjelp. hei,de er enkle å skifte. og det trengs ikke spesial verktøy. lang kopp 12mm,forlenger og skralle trengs. glødepluggene ligger ved railen. du må ta bort cdi dekselet med torx30. Quote
Guest TheDentist Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Takk Trond ! Er det noen der ute som har tips om en nettbutikk hvor man kan bestille originale MB glødeplugger ? Quote
Alexander Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Det er bare å sende en av klubbens samarbeidspartnere en mail så klarer de sikkert å sende plugger til deg. Web-adresser finner du hvis du går til samarbeidspartnere fra www.mbentusiastklubb.com (Hvis du er medlem får du rabatter også!) Quote
Guest Ebola Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Ett lite tips: Kjør motoren ordentlig varm før du skrur ut pluggene. Bruk gjerne rustløser/smøring rundt pluggen og vent noen minutter før du løsner pluggene. Glødepluggene kan knekke når de demonteres. Derfor gjør jeg alltid dette før jeg bytter plugger Quote
Guest thedentist Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Takk for tidligere tips! Bestilte glødeplugger fra Stjerneservice og skiftet dem uten problemer. Glødelampen lyser ikke lenger etter start. Jeg har derimot merket at bilen bruker et par sekunder ekstra ( i forhold til tidligere) med å starte. Dette er foreløbig ikke noe stort problem, men jeg lurer på hva årsaken kan være. Kan dette være tegn på at noe annet holder på å bli ødelagt/slitt? Jeg strammet ikke plugene hardere enn at de kommer løs med et moderat rykk, burde jeg strammet til hardere? Kan evt rester av rustløseren redusere kontakten mellom ledningen og pluggen? Quote
Guest Ebola Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 Tror neppe at ditt arbeid med og bytte glødeplugger er årsak til dette. Hvis du har kjøpt uoriginale plugger, så kan det jo hende du har fått feil plugg? Quote
Guest TheDentist Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Kjøpte originalplugger.Bilen har startet uten problemer i det siste. Kanskje trengte pluggene å bli "varm i trøya?" Quote
ejret2014 Posted September 5, 2015 Posted September 5, 2015 Jeg hadde akkurat det samme som det du har. Lampen lyste av og til. Kjøpte glødeplugger hos Mercedes spareparts. Etter dette, så var det akkurat som bilen brukte et sekund eller to lengre tid før den startet. Etter ett par uker så kom glødelampen tilbake, og den startet raskere igjen. Quote
Recommended Posts