Guest 2271 Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Jeg kjørte drosje i helgen (kjørt i Agder Taxi i 4,5 år), og det er jo selvfølgelig en Mercedes... Bilen er en 2007 mod. W211 Facelift, E200 CDI med MYE tenkelig utstyr! Den var gått 18.300 km da jeg overtok den fredag, og i dag morges passerte jeg 18.900 km! Her er bilder av bilen.... Quote
Guest Jan-E. Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Den lekreste jeg har vært med er uten tvil en 220 S-klasse 400CDI som gikk her i kommunen. De har byttet nå og kjører 2006mod 211 E-klasse 320CDI 4-matic, ikke verst den heller, men er en stv. Quote
Guest 2271 Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Mitt innlegg var ment som et bidrag til "Norges lekreste..." Så alle som har bilder av andre NORSKE MB-drosjer, som dere mener kunne være kvalifiserte for "tittelen" - må GJERNE legge ut bildene!! Quote
Sven Håkon Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Absolutt ikke meningen å virke frekk eller nedlatende, men hva er det som er så spesielt med denne bortsett fra at den er så ny som den er? Quote
Olav Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Ikke for å skryte, men jeg synes denne var rimelig grei også jeg. En nydelig bil å kjøre, og i tillegg fin å bruke som MBE's reprsentasjonsbil på diverse treff. Quote
Alexander Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 V-klassen din var rå Olav. God og kjøre var den også! Quote
Stjerneglis Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Jeg ser stadig flere drosjer i Oslo-området med denne spesielle tyske taxifargen. Vil det si at disse bilene er bruktimportert? For hvem er det som kan finne på å bestille en ny MB i denne fargen? Denne bilen du har kjørt Roger. Hvis den er bruktimportert, så er km.standen uvanlig lav til å være en tidligere drosje i Tyskland? Quote
Alexander Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Den er hvit både på skjermen hjemme og på jobben. Ser ut som en skikkelig fin W211! Quote
TEH Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Enig, hvit 211 blir finere og finere for hver gang jeg ser det. Quote
FrodeS Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Jeg vet jeg banner litt i kjerka nå, men jeg syns denne var litt tøff : http://www.ascona.no/bil/div/taxi.jpg (legger bare ved linken, det er frivillig å trykke på den) Quote
Guest 2271 Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Jeg ser stadig flere drosjer i Oslo-området med denne spesielle tyske taxifargen. Vil det si at disse bilene er bruktimportert? For hvem er det som kan finne på å bestille en ny MB i denne fargen? Denne bilen du har kjørt Roger. Hvis den er bruktimportert, så er km.standen uvanlig lav til å være en tidligere drosje i Tyskland? Bruktimport? Eeehh.. Bilen er kjøpt splitter ny på Bertel O Steen Kristiansand for max 2 måneder siden (har ikke spurt om nøyaktige leveranse-dato enda)....!! Har du kalibrert skjermen din skikkelig? Bilen er HVIT - alle Agder Taxi sine biler (som går i normal trafikk - men også de fleste reserver) er hvite med rød Agder Taxi-logo....! Ser du sånn chreme-farge a la tysker`ne sine drosjer på skjermen du? Quote
Stjerneglis Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Hehe! tror jeg er blitt fargeblind jeg :oops: Quote
Geggi Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Jeg vet jeg banner litt i kjerka nå, men jeg syns denne var litt tøff : http://www.ascona.no/bil/div/taxi.jpg (legger bare ved linken, det er frivillig å trykke på den) Du kunne da advart oss som det som var i linken Neida, bare kødder. Faktisk den fineste bilen jeg kunne tenkt meg hvis jeg skulle hatt en annen enn MB. Like fin som st.vogn som sedan, men ikke rød...... De er dritlekre som svarte. Jepp, de som er beige er tyske ex-drosjer. Det var tidligere krav om denne fargen i Tyskland for alle drosjer, men ikke nå lengre. Ødelegger hele bilen den der fargen. Quote
CHARLIE Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 .... Ødelegger hele bilen den der fargen. Har alltid ment det samme som deg, men etter at vi har vært en del i Tyskland de siste årene så har jeg skiftet mening. Det er faktisk utrolig greit at alle taxiene er samme farge. Denne fargen er det nesten ingen andre enn taxi-biler som kjører rundt med, og de viser godt igjen i trafikken. Quote
Geggi Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Jo, selvsagt ser jeg det praktiske i dette jeg også. Mener likevel at bilene blir ødelagt, og hvertfall for 2. håndsmarkedet. Går da an å velge en normal farge istedet. I Kr.sand er de hovedsaklig hvite og i Stavanger vil de ha sølvfargede men det er alltid noen som ikke vil innfinne seg med dette. Quote
Olav Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Svært mange drosjer i Tyskland er foliert i Taxi-fargen. Dermed kan man ha hvilken farge man vil, og lakken er frisk og fin til neste eier. Her i Fredrikstad og Sarpsborg (felles sentral) er alle bilene sølv, i Halden er de sorte. Quote
CHARLIE Posted March 20, 2007 Posted March 20, 2007 Absolutt nydelig, Olav!! Hvis jeg skulle hatt V-klasse, så skulle den sett ut slik. (Kanskje med litt større hjul, da :lol: ) Quote
Olav Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 (Kanskje med litt større hjul, da :lol: ) Hadde jeg kjørt litt mindre enn 100 000 km i året hadde jeg nok kostet på meg det jeg også. Var dyrt nok med 3-4 sett med 16" i året:D Quote
tovleander Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Får komme med verdens lekreste mb taxi jeg da http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=10049 Quote
Geggi Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Får komme med verdens lekreste mb taxi jeg da http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=10049 Nå snakker vi Quote
Thomas Madsen Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=73-p_kY58bc Her snakker vi Taxi Quote
CHARLIE Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=73-p_kY58bc Her snakker vi Taxi Ja, men er den i Norge?? Ifølge overskriften på denne tråden så skulle det jo være Norges lekreste drosje vi skulle finne frem til?!?!? Quote
Recommended Posts