Jump to content

Norges lekreste Mercedes drosje....?

Recommended Posts

Posted

Jeg kjørte drosje i helgen (kjørt i Agder Taxi i 4,5 år), og det er jo selvfølgelig en Mercedes...

Bilen er en 2007 mod. W211 Facelift, E200 CDI med MYE tenkelig utstyr!  8)

Den var gått 18.300 km da jeg overtok den fredag, og i dag morges passerte jeg 18.900 km!

Her er bilder av bilen....

drosje0001.JPG

drosje0002.JPG

drosje0003.JPG

drosje0004.JPG

drosje0005.JPG

drosje0006.JPG

drosje0007.JPG

Guest Jan-E.
Posted

Den lekreste jeg har vært med er uten tvil en 220 S-klasse 400CDI som gikk her i kommunen.

De har byttet nå og kjører 2006mod 211 E-klasse 320CDI 4-matic, ikke verst den heller, men er en stv. :)

Posted

Mitt innlegg var ment som et bidrag til "Norges lekreste..."

Så alle som har bilder av andre NORSKE MB-drosjer, som dere mener kunne være kvalifiserte for "tittelen" - må GJERNE legge ut bildene!! :)

Posted

Ikke for å skryte, men jeg synes denne var rimelig grei også jeg. En nydelig bil å kjøre, og i tillegg fin å bruke som MBE's reprsentasjonsbil på diverse treff. :D

V001.JPG

V003.JPG

V006.JPG

V002.JPG

V004.JPG

V005.JPG

Posted

Jeg ser stadig flere drosjer i Oslo-området med denne spesielle tyske taxifargen. Vil det si at disse bilene er bruktimportert? For hvem er det som kan finne på å bestille en ny MB i denne fargen?  :shock:

Denne bilen du har kjørt Roger. Hvis den er bruktimportert, så er km.standen uvanlig lav til å være en tidligere drosje i Tyskland?

Posted

Jeg ser stadig flere drosjer i Oslo-området med denne spesielle tyske taxifargen. Vil det si at disse bilene er bruktimportert? For hvem er det som kan finne på å bestille en ny MB i denne fargen?  :shock:

Denne bilen du har kjørt Roger. Hvis den er bruktimportert, så er km.standen uvanlig lav til å være en tidligere drosje i Tyskland?

Bruktimport? Eeehh.. Bilen er kjøpt splitter ny på Bertel O Steen Kristiansand for max 2 måneder siden (har ikke spurt om nøyaktige leveranse-dato enda)....!!

Har du kalibrert skjermen din skikkelig? Bilen er HVIT - alle Agder Taxi sine biler (som går i normal trafikk - men også de fleste reserver) er hvite med rød Agder Taxi-logo....! Ser du sånn chreme-farge a la tysker`ne sine drosjer på skjermen du?

Posted

Jeg vet jeg banner litt i kjerka nå, men jeg syns denne var litt tøff :

http://www.ascona.no/bil/div/taxi.jpg

(legger bare ved linken, det er frivillig å trykke på den)

Du kunne da advart oss som det som var i linken  :x

Neida, bare kødder. Faktisk den fineste bilen jeg kunne tenkt meg hvis jeg skulle hatt en annen enn MB.

Like fin som st.vogn som sedan, men ikke rød......

De er dritlekre som svarte.

Jepp, de som er beige er tyske ex-drosjer. Det var tidligere krav om denne fargen i Tyskland for alle drosjer, men ikke nå lengre. Ødelegger hele bilen den der fargen.

Posted

.... Ødelegger hele bilen den der fargen.

Har alltid ment det samme som deg, men etter at vi har vært en del i Tyskland de siste årene så har jeg skiftet mening. Det er faktisk utrolig greit at alle taxiene er samme farge. Denne fargen er det nesten ingen andre enn taxi-biler som kjører rundt med, og de viser godt igjen i trafikken.

Posted

Jo, selvsagt ser jeg det praktiske i dette jeg også.

Mener likevel at bilene blir ødelagt, og hvertfall for 2. håndsmarkedet. Går da an å velge en normal farge istedet.

I Kr.sand er de hovedsaklig hvite og i Stavanger vil de ha sølvfargede men det er alltid noen som ikke vil innfinne seg med dette.

Posted

Svært mange drosjer i Tyskland er foliert i Taxi-fargen. Dermed kan man ha hvilken farge man vil, og lakken er frisk og fin til neste eier.

Her i Fredrikstad og Sarpsborg (felles sentral) er alle bilene sølv, i Halden er de sorte.

Posted

(Kanskje med litt større hjul, da :lol: :lol: :lol:)

Hadde jeg kjørt litt mindre enn 100 000 km i året hadde jeg nok kostet på meg det jeg også. Var dyrt nok med 3-4 sett med 16" i året:D