Runejet Posted July 4, 2019 Posted July 4, 2019 Kjølevæske lekkasje oppe rundt diesel filter, men klarer ikke se hvor der kommer fra..... Slanger og klemmer ser ok ut.... MB E250 cdi 2012 modell Noen forslag til hva eller hvordan ????? Quote
190 2,6 Posted July 4, 2019 Posted July 4, 2019 Kjølevæske lekkasje oppe rundt diesel filter, men klarer ikke se hvor der kommer fra..... Slanger og klemmer ser ok ut.... MB E250 cdi 2012 modell Noen forslag til hva eller hvordan ????? På 651 motorene er dieselfilterholderen og kjølevannsuttaket laget i en del, denne delen har en tendens til å deformere seg over tid, og det oppstår kjølevannslekasje mellom topplokk og "dieselfilter holderen" Løsningen er å bytte denne delen, unngå å demontere railen, da det er vanskelig å få ut luften på høytrykksiden på disse motorene. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Quote
Runejet Posted July 4, 2019 Author Posted July 4, 2019 Er dette en kostbar del, å vanskelig å gjøre hjemme i garasjen....... Takk for kjapt svar ?? Quote
190 2,6 Posted July 4, 2019 Posted July 4, 2019 Er dette en kostbar del, å vanskelig å gjøre hjemme i garasjen....... Takk for kjapt svar ?? Mener den heter 651 200 10 56, Og prisen er ca 300,- +mva hos Auto-Trio (Det er vel ca 1 år siden, så den kan ha steget litt nå) Hva folk man ikke kjenner klarer å utføre i garasjen er både vanskelig og farlig å utale seg om, men du må ihvertfall ha et 1/4" pipesett med torx pipene E10 og E12, det går muligens med 3/8" også, men 1/2 utstyr kommer du ikke til med tror jeg. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Quote
190 2,6 Posted July 5, 2019 Posted July 5, 2019 Brukte du lang tid på jobben selv? Ca. 1 time tror jeg. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 5, 2019 Posted July 5, 2019 Sjekk termostathuset samtidig. Mitt sprakk. Det ble mye mer jobb Quote
Runejet Posted July 15, 2019 Author Posted July 15, 2019 Heisan..... Igjen.... Sikkert dumt spørsmål..... Hvordan år dere luftet ut luftbobler i kjølevæske???? På forhånd, nok en gang, takk for svar Rune Sjekk termostathuset samtidig. Mitt sprakk. Det ble mye mer jobb Quote
190 2,6 Posted July 16, 2019 Posted July 16, 2019 Heisan..... Igjen.... Sikkert dumt spørsmål..... Hvordan år dere luftet ut luftbobler i kjølevæske???? På forhånd, nok en gang, takk for svar Rune Sjekk termostathuset samtidig. Mitt sprakk. Det ble mye mer jobb Luftbobbler vil sirkulere rundt i kjølesystemet sammen med frostvesken til de kommer inn i ekspansjonstanken, der vil den skille fra ?retsløpet med det som resultat at kjøleveskenivået i tanken vil minke. Under denne prosessen er det lurt å stille varmeapparatet på max.temp, slik at du får god sirkulasjon der også. Det er også viktig å kjøre motoren så varm at termostaten åpner, og at du holder et turtall på 2000-3000 omdr. en stund sånn at vannpumpen får i gang sirkulasjonen, men nå snakker vi om store luftlommer og ikke små bobbler. Husk at du kanskje må etterfylle kjøleveske ett par ganger. Har det gått greit å skifte dieselfilterbraketten ?? Sent fra min SM-G920F via Tapatalk Quote
Runejet Posted July 17, 2019 Author Posted July 17, 2019 Bytte gikk greit, det Faktisk verre å bli kvitt luft i systemet.... Ser mange plages med det, å blir anbefalt kjølevæske fyller (vacumapparat) som løsning Rune Quote
Recommended Posts