Jump to content

Lekkasje frostvæske MB E250 cdi w212


Runejet

Recommended Posts

Kjølevæske lekkasje oppe rundt diesel filter, men klarer ikke se hvor der kommer fra..... Slanger og klemmer ser ok ut....

MB E250 cdi 2012 modell

 

Noen forslag til hva eller hvordan ?????

På 651 motorene er dieselfilterholderen og kjølevannsuttaket laget i en del, denne delen har en tendens til å deformere seg over tid, og det oppstår kjølevannslekasje mellom topplokk og "dieselfilter holderen"

Løsningen er å bytte denne delen, unngå å demontere railen, da det er vanskelig å få ut luften på høytrykksiden på disse motorene.

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Er dette en kostbar del, å vanskelig å gjøre hjemme i garasjen.......

 

Takk for kjapt svar ??

Mener den heter 651 200 10 56,

Og prisen er ca 300,- +mva  hos Auto-Trio

(Det er vel ca 1 år siden, så den kan ha steget litt nå)

Hva folk man ikke kjenner klarer å utføre i garasjen er både vanskelig og farlig å utale seg om, men du må ihvertfall ha et 1/4" pipesett med torx pipene E10 og E12, det går muligens med 3/8" også, men 1/2 utstyr kommer du ikke til med tror jeg.

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heisan..... Igjen....  :)

 

Sikkert dumt spørsmål..... Hvordan år dere luftet ut luftbobler i kjølevæske????

 

På forhånd, nok en gang, takk for svar  :)

 

Rune

Sjekk termostathuset samtidig. Mitt sprakk. Det ble mye mer jobb

Link to comment
Share on other sites

Heisan..... Igjen....  :)

 

Sikkert dumt spørsmål..... Hvordan år dere luftet ut luftbobler i kjølevæske????

 

På forhånd, nok en gang, takk for svar  :)

 

Rune

Sjekk termostathuset samtidig. Mitt sprakk. Det ble mye mer jobb

Luftbobbler vil sirkulere rundt i kjølesystemet sammen med frostvesken til de kommer inn i ekspansjonstanken, der vil den skille fra ?retsløpet med det som resultat at kjøleveskenivået i tanken vil minke. Under denne prosessen er det lurt å stille varmeapparatet på max.temp, slik at du får god sirkulasjon der også.

Det er også viktig å kjøre motoren så varm at termostaten åpner, og at du holder et turtall på 2000-3000 omdr. en stund sånn at vannpumpen får i gang sirkulasjonen, men nå snakker vi om store luftlommer og ikke små bobbler. Husk at du kanskje må etterfylle  kjøleveske ett par ganger.

 

Har det gått greit å skifte dieselfilterbraketten ??

 

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...