Øystein Posted July 4, 2019 Posted July 4, 2019 Etter noen år uten stjerner i øya begynte jeg å kikke litt på Finn....ikke etter noe bestemt merke eller modell, men det skulle være veteran, og cab. Det ble sett på mye forskjellig, og tilslutt ble søket innsnevret til R107. Disse er ennå ikke priset opp i skyene, så det går an å kjøpe for statsansatte også Jeg endte opp med en eurofisert California-bil (som veldig mange 107ere er). Bilen er en 1974 450SL. Den må nok klassifiseres som et godt utgangspunkt, men den starter og går og er ikke ihjelrusta (såvidt jeg har greid å se). Av utstyr er det ikke den lengste lista, men el.vindu er på plass. Cruisekontroll er det også, men den og sentrallåsen er ikke helt med på notene. Noen bilder av prammen: Bilde fra da jeg henta bilen Hjemme med softtoppen på Noen bilder fra nærområdet Quote
Øystein Posted July 4, 2019 Author Posted July 4, 2019 På tide du kom deg tilbake her. Fin bil! Takk for det, Tom Quote
FrodeS Posted July 8, 2019 Posted July 8, 2019 Herlig bil. Bare å håpe på litt sommervær nå, så det går an å cruise rundt med taket nede. Quote
Øystein Posted July 8, 2019 Author Posted July 8, 2019 Herlig bil. Bare å håpe på litt sommervær nå, så det går an å cruise rundt med taket nede. Takk for det Ja, det håper jeg også. Det har ikke vært mye å skryte av i Trøndelag i så måte. Det meldes bedre fremover, så får vi satse på at det slår til for fullt fra neste helg. Da starter ferien... Quote
Øystein Posted July 8, 2019 Author Posted July 8, 2019 Gratulerer så mye med flott bil Takk for det, Syversen Quote
Stian Posted July 8, 2019 Posted July 8, 2019 Den der så ganske fin ut. Hva med litt bilder fra innsiden? Quote
Øystein Posted July 8, 2019 Author Posted July 8, 2019 Den der så ganske fin ut. Hva med litt bilder fra innsiden? Her er et fra da jeg var i dialog med selger. ...og et av maskineriet. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 9, 2019 Posted July 9, 2019 Enig, kult med noe annet en blått og grått Quote
Øystein Posted July 10, 2019 Author Posted July 10, 2019 Enig, kult med noe annet en blått og grått I fare for å tråkke på noen tær, så er jeg enig i det med blått. Cognac-farget skinn er ikke ille det heller. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 10, 2019 Posted July 10, 2019 Blått og grått er fint når det er helt og pent. Men jeg har eid så utrolig mange med blått, så jeg er bare lei det. Å utrolig kult å se andre varianter Cognac er også lekker! Quote
Øystein Posted July 10, 2019 Author Posted July 10, 2019 Fikk knipsa et par bilder mens jeg ventet på at madammen skulle bli ferdig på jobb Og i går fikk jeg gjort noe jeg har tenkt på lenge... Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 10, 2019 Posted July 10, 2019 Var den opprinnelig fra California? Jeg ser en del 107 på Instagram, kanskje litt i overkant mye. Det er fåtall som har så fine solskjermer som du har på SL. Antar dette har med å kanskje glemme å ta ned cab i tåke eller regn. Hvilket inntrykk har du generelt av SL 107? Er det mye problemer med vannskader etc, dertil rust? Quote
Øystein Posted July 11, 2019 Author Posted July 11, 2019 Var den opprinnelig fra California? Jeg ser en del 107 på Instagram, kanskje litt i overkant mye. Det er fåtall som har så fine solskjermer som du har på SL. Antar dette har med å kanskje glemme å ta ned cab i tåke eller regn. Hvilket inntrykk har du generelt av SL 107? Er det mye problemer med vannskader etc, dertil rust? Jeg mener det er en Calif-bil, i alle fall US-import. Det må vel sies at bilen er penest på litt avstand, og at det er ting å ta tak i. Jeg har f.eks ikke fungerende sentrallås, så jeg må nok sjekke div komponenter. Rust skal det ikke være mye av. Dørken ser grei ut, og bag.rommet likeså. Nå har jeg ikke hatt bilen så fryktelig lenge, og har ikke fått sammenlignet med tilsvarende gamle biler, så jeg har ikke noe godt grunnlag for å si noe generelt om kvaliteten. På en 45 år gammel bil vil det jo alltid være noe som dukker opp. Håper bare det ikke blir av det dyre slaget med en gang Km. telleren funker ikke (speedo funker), og klokka mangler nok et tannhjul. Dette blir en syssel til vinteren. (Hadde bare garasjen vært tre ganger så stor...dear God ...eller Norsk Tipping ) Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 11, 2019 Posted July 11, 2019 Du får kose deg med bilen i sommer, nå er det jo knallvær Quote
Christian450/76 Posted February 23, 2020 Posted February 23, 2020 Hei. Har du fått orden på cruise controllen ? min virker heller ikke. sentrallåsen din. Der er det nok en feil på en av vacumslangene dine. Jeg har skiftet deler av mine slanger for å få sentrallåsen til å virke. Quote
Recommended Posts