Jump to content

W124 - blinklys og visker

Lettpåtå

Recommended Posts

har funnet en fin s124 jeg tenkte å kjøpe. I følge nåværende eier fungerer ikke blinklysene (etter en periode der de tidvis fungerte). Intervallviskingen (steg 1) fungerer heller ikke, men konstant viskere (steg 2 og 3) fungerer.

Er det sannsynlig at det er kombihendelen som er slitt, eller kan fet være andre feil? Reeler?

Er hendelen på 124 én type, eller er det mulig å bestille feil? Det er en 1994-modell, altså facelift.

har funnet en fin s124 jeg tenkte å kjøpe. I følge nåværende eier fungerer ikke blinklysene (etter en periode der de tidvis fungerte). Intervallviskingen (steg 1) fungerer heller ikke, men konstant viskere (steg 2 og 3) fungerer.

Er det sannsynlig at det er kombihendelen som er slitt, eller kan fet være andre feil? Reeler?

Er hendelen på 124 én type, eller er det mulig å bestille feil? Det er en 1994-modell, altså facelift.

Kombibryteren er ikke lik på biler før og etter facelift, 85-93 mod. har rett arm,

93-95 har en arm som går i en bue mot rattet.

En mulighet til at blinklysene ikke virker kan faktisk være nødblinkbryteren, dårlig kontakt i denne legge ut blinklysene, prøv og slå nødblinken på/av en 30-40 ganger å se om det hjelper.

En annen årsak kan være kombirelet som sitter under dekkselet bak sikkringsholderen, det inneholder både blinklysrele, intervallrele, rele for varme i bakrute mm.

Kan kanskje være lurt å starte med å prøve relet fra en annen 124, da dette er gjort på ca.5min.

Lykke til.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk