Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vet hva jeg kommer til å drømme om i natt :-(

Det var vel ikke langt unna at jeg kunne kastet hele bilen, evnt. fått en enorm jobb med det meste under bilen.

Jeg skulle frakte noe møbler fra Asker til Hof like ved Holmestrand i dag. Ned gikk det greit. På vei oppover fikk jeg to stinspruter i frontruta i løpet av et kvarters tid. Den siste like før Asker. Like etter lysaker blir jeg liggende 50-100 meter etter en porsche 911 av noe slag på vei innover. Det gikk greit unna, men ikke veldig fort. Plutselig ser jeg porschen stikker brått over i høyrefeltet, og like etter får jeg se noe som ligger i veien. Det viser seg å være en steinblokk av typen man bruker til kantstein på en del anlegg (tror jeg). Ca. en meter lang, og jeg vil tippe ca. 25*25 CM. Denne ligger i venstre del av venstre felt. Ca. fra midten og mot venstre. Det er midtdeler, så å kjøre forbi den på venstre side går ikke. Jeg har ikke sjans til å bremse ned for den, men får smelt på nødblinken og fort konstatert at det såvidt er plass til å hive meg ut til høyre.

Heldigvis gikk det greit, men føreren i bilen på høyresida fektet, tutet, viste fingern og sto i. Hadde mest lyst til å stoppe der og da og gi han beskjed om hva som egentlig var skjedd, men han forsvant like etter.

Tør knapt tenke på hva som hadde skjedd om jeg hadde kjørt på denne. Hadde garantert tatt fanger, masse hjuloppheng, bunnpanne og sikkert masse annet morro bakover.

Jeg fikk meldt fra om den til politiet 18.40.

Posted

Skummelt! Jeg fikk et juletre under en gammel Golf 1 jeg hadde tidligere. Hadde lånt bort bilen, men kjørte bak ham i Jettaen. Det var mye trafikk på E6, og plutselig dukket det opp en juletre fra det store intet og kilte seg innunder Golfen. Moste spoileren foran og satt som med mothaker i motorrommet. H...tes idiot som ikke gadd å sikre lasten ordentlig på hengern sin  :twisted:

I ditt tilfelle kunne jo det gå riktig galt  :shock:

Posted

Fy fader FrodeS, godt det gikk bra og at du unngikk steinblokka.

Det der med frontruter er rare greier. Jeg tok 3 frontruter på fire år med Suburban. På 210'en har jeg fått ett par hakk etterhvert men ingen "roser". Virker som ruta er mer solid på 210'en, men den er også mer skråvinklet enn på Chevyen og kanskje på din 124 også? Ellers må det da være mye tilfeldighet hvor tung steinen er, hastighet og hvor den treffer. Alle frontruter er vel laminert og hvis de er montert riktig har de vel omtrent like spenninger i seg.

Posted

Fa..!! Er det noe som går? Jeg fikk 2 jævlige smell i frontruta på motorveien på vei til jobb i morges. Har ikke sjekket ruta ennå, men ikke noe i synsfeltet hvertfall.

Posted

Fa..!! Er det noe som går? Jeg fikk 2 jævlige smell i frontruta på motorveien på vei til jobb i morges. Har ikke sjekket ruta ennå, men ikke noe i synsfeltet hvertfall.

Noe som går?

Det kan ivertfall meldes om de samme symptomer fra Trondheim.

DSC00078.jpg

Posted

Min teori er at når været blir mildere, og piggfriedekk blir mykere i gummien, så skyter de stein og grus som har ligget inni lamellene når disse flekser. Har flere ganger opplevd å få steinsprut når bilen foran skifter fil f.eks.

Posted

Min teori er at når været blir mildere, og piggfriedekk blir mykere i gummien, så skyter de stein og grus som har ligget inni lamellene når disse flekser. Har flere ganger opplevd å få steinsprut når bilen foran skifter fil f.eks.

Har nok også med at mye stein og støv kommer fram nå. Ser av og til at trailerene kjører litt utenfor hvitstripa, og da er jo hele området tåkelagt. Å sope veien er jo selvsagt for dumt. Burde ikke vært så vanskelig å sope eller høytrykkspyle de store veiene.

Posted

Merker det er mer smelling i bilen fra småsteiner nå om vinteren (på motorvei).

Har helt "panikk" om det er et stort kjøretøy som skifter fil foran meg for da smeller det garantert....

De spyler veiskulderen som regel bare når saltsesongen er over her borte.

Posted

Jeg møtte bussen kan du si.

Sope og børste, nei glem det! koster penger det.

Kan jo ikke bruke av pengene som er betalt inn iform av piggdekavgifter og andre bompenger

til og faktisk gjøre noe i byen som virkelig har noe får seg.

Man skall ikke bruker penger på miljøet, man skall tjene på det.

Posted

Ikke lett å reparere den der gitt....  :(

Blir vel snart bytte av rute da?

Heldigvis langt nede på ruta, så den for gå til neste Eu.

Nå er det hus, barnevogn, barnestol, bilstol, stellebord.....:D

Posted
:( det er veldig irritterende med den (rosa ) på frontruta  :x. I gamledager var det påbudt med skvettlapper ,bør det innføres igjen  :?. De var faktisk ganske fine på noen biler, :lol:.