Jump to content

Elektriske problemer ifb bakrutevisker S124

Guest Eivind Soltvedt

Recommended Posts

Guest Eivind Soltvedt

Har hatt litt småproblemer med elektriske på bakruteviskeren på bilen min.

Da jeg fikk den for 3 år siden fungerte automatiske ryggeviskeren perfekt, så begynte den å slutte å fungere når det var fuktig vær. Men fungerte utmerket i tørt vær :!: :roll:

Siden jeg hadde (har) lekkasje i spylerslangen, akkurat i overgangen til luka, så har jeg ikke brukt spyling på bakruta. Og da slutta spylervæskemotoren å fungere.

Nå så fant jeg ut at ryggelysene blinker når jeg setter på viskeren bak! (genialt når man skal hilse og si takk til lastebilsjåfører eller andre sjåfører som slipper en forbi, men sånn skal det uansett ikke være!)

Problem 2 er ikke problem siden feilen ligger i bryteren. Fant ut det da jeg hadde klart å sette feil bryter på feil plass under montering av dashbord/midtkonsoll etter montering av diverse ac-deler.. :lol:

Antar at problem 1 og problem 3 henger sammen!? Overslag eller jordingsfeil.

Noen som har vært borti dette? bør jeg rive av deksler og sånt og sjekke ledningene i overgang til bakluka? Eller er jordingsfeil mer sannsynlig?

Guest 300TDT

Har også gremlins i bakluka mi, ryggevisk'en er forsvunnet, servolukkinga begynte først å fuske (virket noen ganger), før den forsvant helt, og viskeren nærmest kortslutter noe så radioen slår seg av noen ganger... :?

Tror (håper) at det er kabelsamlingen gjennom hengselområdet som er utslitt og har overslag/brudd. Dette virker som et gjengangerproblem på disse bilene når de begynner å bli innkjørt (+15år/350'km)

Guest solargampen

har det samme på min. :( servolukkinga virker ikke, vindusviskermotoren har tatt kvelden, og den har jeg fjernet.Skiltlyset kommer på når jeg åpner bakluka. Kjedelig. sånn skal det ikke være :x Tror det er ledningsgata gjennom hengslen som er "råtten".Må nok ta et inngrep der.. Noen som har erfaring?

Guest Eivind Soltvedt

Blinking i ryggelys er iallefall lokalisert til overgangen til luke. Forsvant da jeg lukket opp luka og kjørte viskeren bak.

Får vel bare rive ned noen deksler, utstyre meg med noen meter kabel, loddebolt og diverse annet en dag.

Guest 300TDT
Får vel bare rive ned noen deksler' date=' utstyre meg med noen meter kabel, loddebolt og diverse annet en dag.[/quote']Tror kanskje det enklest (KANSKJE ikke billigste?) er å kjøpe komplett ledningsgate der. Når noen ledere er kaputt av materialtretthet er sikkert ikke de andre langt etter...

DCAG direkte

Gørløse