Jump to content

300tdt s123 må ha tid på å stoppe. Vacum feil?

Recommended Posts

Hei!

Da fikk vi endelig tid til å starte opp bilen etter motorbytte. Den startet tvært, og gikk så utrolig pent. Jeg fikk bare ikke stoppet den på nøkkelen. Måtte bruke den stop spaken på motoren. Dette gikk fint tre fire ganger. Men den siste gangen, så brukte den mye lengere tid på å stoppe. Nå er ikke jeg dieselmann i det hele tatt, så jeg føler jeg er på tynn is her. Er det slik at den trenger vacum for å stoppe på nøkkelen? Isåfall, hvordan sjekker jeg dette? Og ettersom den nå brukte så lang tid på å stoppe sist, så er jeg ikke så gira på å starte å stoppe den så mange ganger før jeg vet litt mer. Takknemlig for svar. Gjelder en 300tdt 1981 s123

Regner med at det er likt som på 124. Hvis det er det, så bruker den vakuum for å stoppe. Hvis det er vakuum lekkasje, så kan du oppleve det du gjør, at du kan skru av tenningen, og ta ut nøkkelen, mens motoren fortsetter å går. Så ville prøvd å gått over alle vakuumledninger til systemet, og sett om du kunne finne noe.

Den startet tvært, og gikk så utrolig pent. Jeg fikk bare ikke stoppet den på nøkkelen. Måtte bruke den stop spaken på motoren. Dette gikk fint tre fire ganger. Men den siste gangen, så brukte den mye lengere tid på å stoppe.

Den har stått så lenge at den sikkert har blitt tørst, og bare ville ha litt ekstra diesel!  :lol:

Ja det kan godt hende. Du verden så fint den gikk. Ble så overasket over oppstarten. Bare vred om nøkkel, og den startet tvert. Hadde liksom regner med litt kinning og noe annet grums som det ofte pleier å være. Det var bare moro. Som entusiast tenker man jo godt om sitt merke, og fristelsen ble jo større til å tenke. Selvfølgelig, det er jo en Mercedes-Benz