Øystein Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Ved et uhell kom jeg til å låse inn nøkkelen i min R107, og jeg har seff bare én nøkkel (foreløpig ) Finnes det noen gode metoder for å få opp døren på bilen? Jeg har ikke fungerende sentrallås, så jeg tviler på at vakuum-slangene er mulig å bruke. Hardtopen er av, så bilen står med kalesjen på. Quote
tommern57 Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Hvis bilen står greit der den står, ville jeg bestilt en ny nøkkel først som sist. Quote
Øystein Posted June 3, 2019 Author Posted June 3, 2019 Men er det bare å bestille nøkkel på en US-importert ´74 modell da? Kan jo hende det er byttet noe en gang i tiden... Skal seff få ordna med nye nøkler når jeg får tilgang til den jeg har... Quote
tommern57 Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 På gamle svarten dro jeg på forhandler og de fant det originale datakortet på bilen. Der sto nøkkelkode. Så bestilte jeg nøkkel, tok noen dager og kosta en vettug pris. Selvfølgelig kan det være skifta, men dersom samme nøkkel passer i tenning, dører og bagasje, er sannsynligheten relativt liten. Sånn på meg, virker det som en god førsteløsning framfor å "bryte" seg inn. Det er sjelden det skjer uten et merke. En annen mulighet er å høre med proffene som "bryter seg inn daglig. (viking, naf, osv) De har i det minste verktøy som er beregnet på jobben. Quote
Øystein Posted June 3, 2019 Author Posted June 3, 2019 Skal gjøre et fremstøt mot Motor Trade, så får vi se hva de kan fikse frem. Takk for tipset. Quote
Kri Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Her er det nok en bilberger du trenger, inn med stang å dra i dørhåndtaket . Har jobbet som bilberger så dette er en grei jobb for de med riktig utstyr så det ikke blir noen merker/ skader Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Jeg fikk koden på nøkkelen min på BOS. Dro til Proff partner / Jernia å slipte ny nøkkel til 63,- Quote
Øystein Posted June 3, 2019 Author Posted June 3, 2019 Ringte MotorTrade, men der kunne han ikke finne bilen med det chassisnr jeg ga ham... US-import uten WDB foran nr ble for innviklet for ham. Duden mente jeg måtte ringe i morgen og snakke med en annen kar. Får gjøre det. Nå sitter jeg og venter på Viking, og krysser tomler og mer til for at han skal få åpna stjerna... Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 3, 2019 Posted June 3, 2019 Herregud for en flott bil! Han bruker nok luftbegler i toppen av døra for å få større mulighet til å få den opp? Quote
Øystein Posted June 3, 2019 Author Posted June 3, 2019 Herregud for en flott bil! Han bruker nok luftbegler i toppen av døra for å få større mulighet til å få den opp? Han kom med belger, men fikk ikke plassert dem. Han kom seg inn under kalesjen på pass.siden med et laaaangt verktøy, og fikk tak i døråpneren på førersiden, VOILA! Tok ham 15 min (inkl litt tenking) Nå skal det skaffes reservenøkkel! Quote
Øystein Posted June 3, 2019 Author Posted June 3, 2019 Herregud for en flott bil! He he...takk for det Syver Den er ikke så verst å se til, men det finnes ting å ta tak i. Får se hvor mye jeg skal gjøre ut av det. Garasjeplass er ikke det det finnes for mye av hjemme hos meg, dessverre. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 4, 2019 Posted June 4, 2019 Håper du lager en tråd av den, om du ikke allerede har gjort det? Quote
Øystein Posted June 4, 2019 Author Posted June 4, 2019 Håper du lager en tråd av den, om du ikke allerede har gjort det? Jeg er ikke betalende medlem (ennå i hvertfall), så da er det vel ikke bare å lage tråd...? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 4, 2019 Posted June 4, 2019 Jo, det kan du gjøre under kategorien PÅ SIDEN. Denne kan overflyttes BRUKERNES Biler ved eventuell betaling av kontingent Quote
Recommended Posts