Jump to content

Problemer med forvarmer/kjøler på en 2007 W211

Grillvott

Recommended Posts

Jeg har nylig kjøpt meg en E200 Kompressor 2007 mod med manuelt gir (!), som jeg på veldig mange måter er fornøyd med. Men det er en ting som lugger litt. Den har en original (Webasto?) forvarmer og kjøler som noen ganger starter å gå når jeg låser opp dørene på bilen om morgenen. Hvis jeg starter bilen og kjører så stopper den av seg selv etter kort tid, men hvis jeg bare skal hente noe i bilen og den starter, så stopper den ikke av seg selv men går til batteriet er tomt. Det lyser ikke i bryteren til varmeren i midtkonsollen (rødt, blått, orange) og den responderer ikke om jeg trykker på bryteren. Og den varmer heller ikke! Når jeg holder hånda under foran på høyre side, under der den sitter så blåser det bare kald luft. Vifta inni bilen blåser ikke.

Er det noen som har vært borti dette problemet?

Jeg er ikke sikker, men tror den starter bare når det er eller har vært litt kjølig temperatur ute. Ta dette med en klype salt. Forvarmeren fungerer stort sett bra når jeg stiller den inn på å starte f.eks. på morgenen, da er bilen varm både inni og utenpå etter at den har gått i 30-50 minutter. (Det har imidlertid hendt at den ikke har startet også)

• 1 month later...

Ingen som har noen tips? Nå som det har vært varmere i været har dette ikke vært noe problem, så det skjer bare når temperaturen faller under ca 8 grader. Er det noen modeller som har "hjelpevarme" for å få opp varmen i motoren raskere når det er kaldt? Kan det være noen feilinstillinger her som gjør at dette slår inn? Tips tas i mot med takk.

Eneste tipset jeg kan komme med er og koble på Star diagnose for og sjekke kommunikasjonen mot Webastoen da den styres via CANBUS.

Du kan også teste knappene i Star for og sjekke at de fungerer og gir riktig verdi.