Lillegutt Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 Har nå fått tatt av dørhåndtak foran på CLS'en, men sliter veldig med håndtakene bak. Har fått tak i lang T20 skrutrekker, så jeg finner skruen og får godt feste. Men skruen sitter meget(!) godt fast. Jeg sprayet med 5-56 (litt i blinde inni der...) og lot det stå et par døgn. Ser at trekkeren blir våt på enden, så det ser ut til at jeg har truffet. Skruen går nå rundt etter at jeg har jobbet hardt, men det virker som om den ikke har løsnet i gjengene, men trekker med seg det et_eller_annet som den er skrudd fast i...? Den skrus ikke ut selv om skruen går rundt. Torx sporet er intakt og jeg får fortsatt godt feste i skruehodet. Noen som vet hvordan den sitter festet på bakdøra, og om det er veldig forskjellig fra den foran (som jeg ikke hadde problemer med i det hele tatt)? Jeg har sjekket tegninger på EPC, men det var ikke så godt detaljert at jeg ble noe klokere. JHH Quote
Lillegutt Posted May 25, 2019 Author Posted May 25, 2019 Jeg ser av bilder på eBay at det er en messingtapp som festeskruen er skrudd inn i, men at denne sitter veldig åpent og eksponert. Det ser derfor ut til at det ikke er så veldig stor del av denne som sitter innfestet i plasten, slik den gjør på dørhåndtakene på fordørene. Det skal vel da følgelig mindre til for at plast og messing skiller lag... Ser ut til at jeg er i markedet for et sett håndtak til bakdørene... Noen som har en ide om hvordan jeg enklest mulig kan få ut håndtakene? Jeg må vel uansett skifte de for å få ordentlig skruefeste igjen, så om metoden er destruktiv så er vel ikke det så nøye... Siden skruen går rundt i plasten, så er utborring av skrue ikke mulig. JHH Quote
Lillegutt Posted May 26, 2019 Author Posted May 26, 2019 Da har jeg fått ut begge dørhåndtakene bak. Det viser seg at det ikke er nødvendig å skru ut skruen i det hele tatt.... Det er bare å holde håndtaket i åpen posisjon, og bende ut den faste delen med et plastbrekkjern. Jeg kunne ikke se at jeg har skadet håndtaket eller knekt noen innfestinger til skrue eller annet, men dette synes jeg var litt vel enkelt. Legger ved et bilde av skrueinnfesting også. Den var sterkt korrodert, så det var ikke så rart at den ikke ville ut. Det er et enkelt firkantfeste for messingtappen, og plasten i firkantsporet kanskje litt vel tynn... Quote
Recommended Posts