Talisa-84 Posted May 24, 2019 Posted May 24, 2019 Lurte bare på om noen hadde erfaringer med dette. Har selv fått avslag på søknad om ordinært billån, undersøkte litt på og tenkte kanskje at det kunne være en mulighet. Om noen har prøvd, er det noen banker som gir bedre betingelser enn andre? EDIT: Fjernet URL, da dette ser ut som spam. Adressen viste til en annen adresse enn hva som var synlig. -- FrodeS Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 24, 2019 Posted May 24, 2019 Det er uansett et veldig dyrt alternativ. Høye renter. Det er vel ikke mulighet å skaffe "veteranbil - lån" heller? Hvor lenge har du tenkt å ha nedbetalingstid på det, hvor høy sum. Hva er bilens verdi etc etc. Har du planer om å kjøpe for å selge, så er det en vurdering du må ta i forhold til verdien på bilen. At du føler deg sikker på at bilen har mye høyere verdi en hva du tar opp i lån. Da har du en sikkerhet ved at du kan selge bilen når du vil med garanti på at du ikke vil tape stort annet enn høye renter på lånet Quote
Megaoctane Posted May 24, 2019 Posted May 24, 2019 Alternativet er å lease. Men spørs om det er bil til 50.000kr eller bil til 200.000kr det er snakk om. Forbrukslån er en dyyyyr affære. Quote
CHARLIE Posted May 29, 2019 Posted May 29, 2019 Lurte bare på om noen hadde erfaringer med dette. Har selv fått avslag på søknad om ordinært billån, undersøkte litt på og tenkte kanskje at det kunne være en mulighet. Om noen har prøvd, er det noen banker som gir bedre betingelser enn andre? Du bør være forsiktig med slike "alternative" lån. Men om du kun har spurt om ordinært billån i en bank, ville jeg forsøkt flere banker. Ikke alle er like strenge. Jeg ville oppsøkt en annen bank og sagt at jeg ønsker å bytte bank, og at jeg samtidig trenger et billån. Skal ikke se bort i fra at det ordner seg, så sant at du har fast inntekt og ingen betalingsanmerkninger. EDIT: Fjernet URL i sitat. Ser ut som spam. FrodeS Quote
Recommended Posts