Jump to content

Auda.

Recommended Posts

Posted

Fikk akkurat en telefon fra "sjefen."

Hun var ikke helt fornøyd med å måtte kjøre 230E til jobb på nysnø... Banna og steika over hvor glatt det var og hvor lett den logret med hekken. Holdt visstnok på å snu bilen helt rundt i rundkjøringa i bunnen av lia her vi bor. Tror hun er litt for godt vant med 300TE'n med ASR.  :lol:

Sånn for ordens skyld så grein jeg meg til å ha 300en her, fordi jeg er hjemme med begge krapylene, barnesetene står i den bilen og det er ikke plass til barnevogna i bagasjerommet på 230en.

edit:  Kanskje jeg får sende henne på kjørekurs hos ms V-Max, sånn at hun får se at jenter også kan dette med aktiv kjøring.   :-k :D  :faroah:

Posted

Nå må du"bake mens deiga er varm" :D :D...Det bare må ny bil til nå!

Ikke plass til barnevogn og dårlig på vinteren!? Nå kan hun se hvordan du har det... :evil4:

For en mulighet du har nå... :angel12:

Posted

Da gjør du som jeg gjorde, jeg sa at "vi må ha en ny bil" og dette (bare MB) er det du kan velge imellom.... :lol:

Da svarte hun ja,men dette er jo bare Mercedeser, og jeg svarte: helt riktig... 8)

Og vi endte opp med en A-klasse, helt etter fruens ønsker og smak, jeg sa ikke et eneste ord.. :P

Nå er A-klassen litt liten hvis du skal ha med barnevogn, men den er helt ypperlig på vinterføre, glimrende til og fra jobb, går på luft og kjærlighet(fyller tanken en gang i mnd`en, og nei jeg kjører ikke lite i byen) og den er stor nok til å hente 2 unger i barnehagen samt dra på handletur....har faktisk reist på tur med den til fjells og diverse med hele gjengen, utrolig hvadu kan putte inn der.... :P

Men jeg ville valgt lang utgave da får du plass til barnevogn også..... jeg skal ha B-klasse når jeg bytter inn A-klassen om et par år..... :P

Så nå Eivind, må du gjøre som Roger sier, å smi mens jernet er varmt..!!!.. 8)

Eller hive 2 x 25kg sandsekker baki hjulbrønnene så er problemet løst.... :lol:

Posted

kan ikke bytte ut 230en ennå. bare hatt den i 1,5 måned...Det er jo den jeg bruker, må ha noe å leke med. ;)

Tror en skikkelig gjennomgang av kjørekunnskapene hennes (hun har jo bare kjørt bil med ASR helt siden ho fikk lappen) og en gjennomgang av bakstilling + 4-hjulskontroll er tingen på 230en. :D

Posted

hehe, tror det kan gå en stund før jeg vil bytte 230en.

Mer lyst til å bytte 300en, selvom den er mye bedre å kjøre. Så var det spørsmål om penger...  :?  har vel omtrent 100000,- for lite i året til å koste på oss "ny" bil. Koster å ha familie og bare 1,5 inntekt.

Posted

Helt riktig prioritering....familie er viktig, livet er langt og mange, mange fine(ere?) biler vil komme senere...

Trudde aldri jeg skulle hoppe av amcar dilla mi, så bygde jeg hus (høsten 2000) og måtte bare gjøre det som var viktig, parkerte bildilla i 6-7 år. Kvittet meg med alt som ga bekymringer (les;må fixes på) og bygde hus og tomt..for familien og fremtiden.

Posted

Riktig prioritering nå ja, Eivind og Roger!

Når Eivind er ovenpå økonomisk og har lyst å bytte ut dotredven, sier han bare:

"Jammen elskling, vi må jo tenke på at bilen ikke har airbag! Sånt kan vi ikke risikere oss på!

Disse har airbag: (åsså ramser du opp de MBene du har lyst på)".

Argumenter om sikkerhet går rett hjem. Og ikke snakk om motorstørrelse. Det oppdages aldri hva du har under panseret 8)

Posted

"Jammen elskling, vi må jo tenke på at bilen ikke har airbag! Sånt kan vi ikke risikere oss på!

Argumenter om sikkerhet går rett hjem. Og ikke snakk om motorstørrelse. Det oppdages aldri hva du har under panseret 8)

Høres omtrent ut som meg detta når jeg skulle bytte C180 :-)

1 tenkt hvor greit det er med Stasjonsvogn, det er ikke plass i 180'n uten å demontere hele vogna..

2 Vi drar ikke på noe "bilferie" med hyundai'n din ihvertfall, og 180'n er det ikke plass i...

3 Neste barnesete er enda større enn det vi bruker nå, og jeg har knapt plass til det knerten bruker nå...

4 osv osv osv

att jeg endte opp med en E320 4matic er vel litt mer enn jeg trodde jeg skulle slippe unna med men...

Samt jeg klarte å forklare dama att hyundai'n skal vekk... nå kjører hu da ihvertfall Golf, samme land som stjernebilen..

Klarte nesten å få hu på en A klasse, men den jeg fant var solgt på 30min som var midt i blinken... bare litt dyrerere enn dama kunne tenke seg, så neste gang blir det MB på hu også.. Har sagt ifra jeg.... Jeg skrur ikke på golf'n din... så nå skal den til møller en tur på hennes regning :-)

Posted

hehe, tror nok hun fort nok oppdager om det er noe ærn ærn eller ikke. Ho har funnet den knappen under gasspedalen på 300en, og jeg tror hun syns den er en "nyttig" knapp av og til  :lol: