Jump to content

Er det pollenfilter på '91 S124?

Olaf

Recommended Posts

Jeg har fått tak i en '91 230TE som i utgangspunktet er rustfri og veldig hel og fin, men som er ganske slett vedlikeholdt, og som har stått lagret en stund. https://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=79119.0 Jeg vil sette stor pris på tips og råd fra dere som har hatt W124 en stund, sjøl har jeg bare litt greie på W123.

Var pollenfilter standard- eller ekstrautstyr på W/S/C124? Hvis det finnes, sitter det før eller etter registeret for varmeapparat/klimaanlegg? Eller kanskje spørsmålet bør være: Bør jeg rense de nevnte registrene? Er det en stor jobb ? (som det er på W123)

Med vennlig hilsen, Olaf

På de som har filter så sitter dette under plasten under pusseren

Sent fra min H8324 via Tapatalk

Nesten en enkel jobb å skifte, og nytt filter koster i alle fall ikke skjorta! Jeg fjernet hele viskerarmaturet første gang jeg skiftet filter, en ypperlig mulighet til å også gå gjennom og smøre selve viskerarmen med nytt fett, da dette er noe som gjerne aldri gjøres.

Har du treg viskerarm kan gammalt stivnet fett i denne være årsaken!

Jeg så et pollenfilter på nett, de koster jo under 150,-, men det var til biler med et høyere chassisnummer enn mitt. Kan det være at det bare kom ved siste facelift i '92? Jeg har '91... :(

Jeg skiftet vinduspusser, og da måtte jeg bruke muskler for å bryte opp armen i to steg, så jeg var redd den skulle brekke.  :shock:

Med vennlig hilsen, Olaf

Sånt filter er sjeldent på 124, og jeg kan ikke huske å ha sett det på biler før siste facelift. Skal ikke garantere at du ikke har det, men jeg vil si det er lite trolig. Siste facelift kom på 94-modellene, fra høsten '93.

Det var det jeg fryktet! Jeg ska se hva jeg har, og undersøke om det er noen mulighet for å bygge om. Jeg hater støvskyene etter trailere langs de dårlig rengjorte veiene, det blir jo bare flere tungtransporter.

Med vennlig hilsen, Olaf