Olaf Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Jeg har fått tak i en '91 230TE som i utgangspunktet er rustfri og veldig hel og fin, men som er ganske slett vedlikeholdt, og som har stått lagret en stund. https://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=79119.0 Jeg vil sette stor pris på tips og råd fra dere som har hatt W124 en stund, sjøl har jeg bare litt greie på W123. Var pollenfilter standard- eller ekstrautstyr på W/S/C124? Hvis det finnes, sitter det før eller etter registeret for varmeapparat/klimaanlegg? Eller kanskje spørsmålet bør være: Bør jeg rense de nevnte registrene? Er det en stor jobb ? (som det er på W123) Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 På de som har filter så sitter dette under plasten under pusseren Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 På de som har filter så sitter dette under plasten under pusseren Sent fra min H8324 via Tapatalk Nesten en enkel jobb å skifte, og nytt filter koster i alle fall ikke skjorta! Jeg fjernet hele viskerarmaturet første gang jeg skiftet filter, en ypperlig mulighet til å også gå gjennom og smøre selve viskerarmen med nytt fett, da dette er noe som gjerne aldri gjøres. Har du treg viskerarm kan gammalt stivnet fett i denne være årsaken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted May 21, 2019 Author Share Posted May 21, 2019 Jeg så et pollenfilter på nett, de koster jo under 150,-, men det var til biler med et høyere chassisnummer enn mitt. Kan det være at det bare kom ved siste facelift i '92? Jeg har '91... Jeg skiftet vinduspusser, og da måtte jeg bruke muskler for å bryte opp armen i to steg, så jeg var redd den skulle brekke. Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 22, 2019 Share Posted May 22, 2019 Sånt filter er sjeldent på 124, og jeg kan ikke huske å ha sett det på biler før siste facelift. Skal ikke garantere at du ikke har det, men jeg vil si det er lite trolig. Siste facelift kom på 94-modellene, fra høsten '93. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted May 23, 2019 Author Share Posted May 23, 2019 Det var det jeg fryktet! Jeg ska se hva jeg har, og undersøke om det er noen mulighet for å bygge om. Jeg hater støvskyene etter trailere langs de dårlig rengjorte veiene, det blir jo bare flere tungtransporter. Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 23, 2019 Share Posted May 23, 2019 Aldri hatt den støvproblematikken. Å sette på noe greier er ikke noe problem. Vet en fikk noe til 190 en gang. Det var ei "matte" en ja under dekselet under pusseren bare. Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted May 23, 2019 Author Share Posted May 23, 2019 Takk, det er jo ikke noe stort problem. Meed vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts