Olaf Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Jeg har fått tak i en '91 230TE som i utgangspunktet er rustfri og veldig hel og fin, men som er ganske slett vedlikeholdt, og som har stått lagret en stund. https://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=79119.0 Jeg vil sette stor pris på tips og råd fra dere som har hatt W124 en stund, sjøl har jeg bare litt greie på W123. Takluka stopper ikke når den går igjen, den bare fortsetter med å vippe opp isteden. Det samme skjer nå jeg forsøker å vippe ned igjen, da åpner luka bakover med en gang den er vippet ned. Jeg hører at motoren til vippingen går av og til. Noen tips om hvor feilsøking bør begynne? Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Det er endebrytere på selve motoren. Her kan du justere når den skal stoppe. Du kan dra ut det hvite hjulet å så justere. Det er et hull som referansepunkt Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted May 19, 2019 Author Share Posted May 19, 2019 Takk, jeg skal ta av bryterpanelet og se hva jeg finner. Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Det du justerer på er på motoren baki. Inni venstre bakskjerm Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Systemet er ikke så alt for ulikt 123, men noe mer avansert da takluka har den derre vippefunksjonen som ikke 123 har. Gikk over min takluke på 124 en gang, smørte opp de derre glideputene som befinner seg langt inni der, brukte en halv lørdag på det. Etter dette fungerte systemet nesten knirkefritt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted May 21, 2019 Author Share Posted May 21, 2019 Takker og bukker! Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts