Jump to content

Bakdekkene er slitte på innsiden!

Recommended Posts

Posted

Har en E230 avantgarde stasjonsvogn (S210) 1996 modell, der jeg merket ved en tilfeldighet, at vinterdekkene var slitte på innsiden når eg skulle skifte over til sommerdekk. Regner med at det er bakhjulsstillingen som er ute av posisjon? Kan det være andre ting som gjør dette? Noen som kan tipse meg om hvordan få dette fikset? Er dette en dyr operasjon? Takker på forhånd for gode råd...

Posted

Å justere spissing til 0 bak er også et godt alternativ, men K-mac og eller sjekk av foringene og ditto 4 hjulskontroll er et must for å konstatere feil hjulvinkler.

Er bilen en avantagde(som din er) eller er senket på noen som helst måte så må spissingen bak være så nære 0 som mulig hvis ikke slites dekkene unødig, det kan du be om ved justering av hjulvinklene(det er fortsatt innenfor MB spec).

Er bilen gått langt så er foringene også slitt, selv om det ofte ikke synes, dette fører til at hjulvinkelen blir feil hver gang en gir litt gass og spissingen blir for mye innover og dette igjen fører til dekkslitasje.

Posted

Som nevnt i link er foringene helt ute på lenkearmene nede viktige å sjekke.De er det veldig få som sjekker riktig deriblant BOS og NAF.Din bil er en sjeldent Retnigstabil modell og skal aldri gi noen følese av at den vil svinge litt av seg selv eller ikke svinger kontant i det samme sporet igjennom en sving.