Jump to content

W115 240d med 300d motor girkasse sitter fast i andre gir. +Motor spørsmål.

Recommended Posts

Posted

På lørdag som var så kommer jeg hjem å skal parkere bilen. Å i et lite sekund glemmer jeg at jeg har bilen i gir mens jeg nettopp har trykket inn fotbrekket(håndbrekk). Bilen nykker til å stopper.

Nå idag som er min første dag på jobb etter 5 måneder uten jobb , så starte jeg bilen. Bilen står mest sannsynlig i 2 gir, men girspaken er ingen motstand i mellom 1 og 2 gir.

Kan det være en bagatell som er lett å rask å fikse?

Synkron lagrene er gåen å må skiftes, men jeg kunne tenkt meg å heller skifte ut kassa til 5 eller 6 gir. Å siden bilen ikke har original motoren så kunne jeg tenkt meg en 3L turbodiesel. Jeg har hørt at om606 er noen flotte maskiner.  Er det noen her som har erfaring med å sette inn annen motor fra nyere bil samt girkasse med flere gir?

Posted

Kan det være staget mellom girspaken og girkassen som har falt av?

Det var akkurat det som hadde skjedd. Alt er på plass å virker, mangler bare klipset som holder staget på plass.  Men hadde jo nesten håpet på at alt var rasert så jeg bare måtte sette inn større motor å girkasse hehe.