Jump to content

Tuv papirer på brede felger W211

Rellingsen

Recommended Posts

Hei. Er ny her inne og til Mercedes. Har nettopp kjøpt en W211 E280 4Matic Avantgarde 2007 mod. Forstår det slik at det finnes Tuv papirer på brede Felger og dekk. (275 bak og 245 framme) Hvor og evt hvordan får jeg tak på disse papirene ?

All info taes i mot med stor takk.

Evt Tüv papirer gjelder en spesifikk felg. Det gjelder ikke for generelle merker.

Det du evt trenger er en generell godkjennelse på at din bil kan ha forskjellig bredde foran/bak. eller en Tüv godkjennelse på den felgen du bruker/skal bruke

Hei. Er ny her inne og til Mercedes. Har nettopp kjøpt en W211 E280 4Matic Avantgarde 2007 mod. Forstår det slik at det finnes Tuv papirer på brede Felger og dekk. (275 bak og 245 framme) Hvor og evt hvordan får jeg tak på disse papirene ?

All info taes i mot med stor takk.

En ting er hva TÜV sier, en annen ting er hva MB har på sin liste. Jeg ser at det står hos MB at 245 foran og 265 bak er OK, men ikke så lenge bilen din har trekk på alle 4, da må du pent holde deg til samme bredde foran og bak.

Mer info finnes hos MB her.

Det MB nok prøver å fortelle oss her er at de med 211 og 4Matic må holde seg til samme dimensjon rund baut.

Er det noe problem da???

I utgangspunktet er SVV imot forskjellig bredde foran og bak, men er jo merker som har dette org. Jeg spurte seff hvorfor å fikk til svar at med forskjellig bredde så kunne noen sette de brede felgene foran å få en potensiell dødsmaskin etter veiene. Nok et argument fra SVV som ikke holder vann.

Mange har forskjellig dim uten at det er et problem. Blir du stoppa å hjulene er innenfor karosseriet å rulleomkrets er innenfor det bilen tåler så bør du klare å ro i land dette. Du kan jo finne dok på bil uten 4matic å prøve deg med det.

Sent fra min H8324 via Tapatalk

Er det noe problem da???

..

Problemet kommer når han oppdager at drivverket ikke har helt godt av forskjellig rulleomkrets foran og bak.. Det er nok en grunn til at MB ikke har godkjent forskjellig dimensjon/rulleomkrets foran og bak på 211 med 4matic.. For å unngå forholdsvis kostbare operasjoner relatert til drivverket ville nok jeg holdt meg til lik dimensjon foran og bak på nettopp disse bilene.

Enten det eller så får man kjøpe seg en bil hvor det er greit med forskjeller foran og bak. :)

• 4 months later...

V8 modellene til 211 og 212 har forskjellig dim foran og bak og 4 matic.

Holder du deg til de dimensjonene så er dette helt ok, men du får det nok ikke inn i vognkortet, men det er stort sett ingen som bryr seg heller så lenge det ser ok ut, og står det en stjerne i senter på felgen gidder de ikke se etter heller...😊