Jump to content

Hvor mye bensinforbruk har en Clk 200?

Recommended Posts

Guest MrBewafa
Posted

Hei

Jeg lurte på om noen av dere kan fortelle meg bensin forbruk av CLK 200. jeg har søkt nokså lenge på nettet,men ikke funnet noen oversikt.Dersom noen har en link så takker jeg gjerne for den.

Vurderer kjøp av Clk 200,200k eller 230k..kansje Clk cab.Men bensinforbruk har stor betydning.

Takker for alle svar!

mvh

Hav

Posted

Hei

Jeg lurte på om noen av dere kan fortelle meg bensin forbruk av CLK 200. jeg har søkt nokså lenge på nettet,men ikke funnet noen oversikt.Dersom noen har en link så takker jeg gjerne for den.

Vurderer kjøp av Clk 200,200k eller 230k..kansje Clk cab.Men bensinforbruk har stor betydning.

Takker for alle svar!

hei!

jeg har ikke clk,men min 2.0L 200k ligger på mellom 0,75og 1,25 avhegig

om det er langkjøring eller småturer i bygda.

men,den nyere motoren på 1,8L kompressor skal være langt billigere.

mvh

Hav

Guest MrBewafa
Posted

Hei du..

Ja,men jeg mener da at Clk er nok endel tyngre i forhold til bilen din? Eller er jg helt på jordet.. :?

Men takker for innspill, kom gjerne med flere.Jo flere meninger og ideer.. jo bedre.Takker for all infoen

mvh

Hav

Guest MrBewafa
Posted

Ta en titt på www.mercefreaken.com og klikk på modellene. Der finner du det du måtte trenge!

Hei

Ser der ja..genialt! Tusen hjertelig takk for hjelpen!

mvh

Hav

Posted

Min E200k (S211) 163HK bruker i snitt rett under literen på kjøring her i Stavanger.

På langkjøring har jeg hatt den nede i 0,6 - 0,7.

Posted

Jeg liker å kjøre litt offensivt som UP så fint kalte kjøringa mi.

Absolutt mulig å få ned forbruket mitt hvertfall (på bykjøring).

Posted

Hmmmm... Ka gale gjør eg då....  :?Har ikke klart ennå og fått min 200 clk te og gå under 1,2 liter på milå . Og d e også  for det mesta stavanger bykjøring

Posted

Hmmmm... Ka gale gjør eg då....  :?Har ikke klart ennå og fått min 200 clk te og gå under 1,2 liter på milå . Og d e også  for det mesta stavanger bykjøring

Kjøre du ennå sintare enn meg då?  :lol:

Min e ein 1,8 og din ein 2,0 kanskje?

Guest gjest
Posted

morn, har en clk cab 99mod 136hk, har kun målt forbruket på langkjøring og ligger på 0,78 pr mil,på denne motoren kan du glemme å komme lavere enn 0,7 pr mil, mye pga av att motoren er litt svak og bilen girer mye og går på ett høyt turtall ca 2600 i 120kmt, forbruket vil etter tidligere erfaringer gå ned til ca 0,72 etter 140 000km når motoren er innkjørt

Posted

Fatterns 200CLK (203) bruker rundt 0.54 på lang og 0.7 på blandet.... også 163gamp..

Men suger mye mer når du gir jernet :-)

Det har jeg litt vondt for å tro på gitt. På denne står det oppgitt et forbruk på 0,7 på langkjøring, og 0,94 på blandet kjøring. Regner med at det er en C208 du mener han har??

morn, har en clk cab 99mod 136hk, har kun målt forbruket på langkjøring og ligger på 0,78 pr mil,på denne motoren kan du glemme å komme lavere enn 0,7 pr mil, mye pga av att motoren er litt svak og bilen girer mye og går på ett høyt turtall ca 2600 i 120kmt, forbruket vil etter tidligere erfaringer gå ned til ca 0,72 etter 140 000km når motoren er innkjørt

Samme med min C180T Laveste jeg kom med den var 0,76. Til vanlig lå den rundt literen. Så du gjør nok ikke så mye galt, Tormod.

Posted

Å få en Bensinmotor til å gå på under 0,7 l/mil er nesten umulig, skal en under 0,7 så må en kjøpe seg en nissan mickra med 1 liter motor eller en diesel bil..!!.. :lol:

Men hva er egentlig problemet, hvem bryr seg om den går på 0,8 liter eller 1 liter på mila, det er jo samme f... det...!!!!

Når du begynner å gå over 1 liter, helst 1,5 l/mil og over, da begynner en å merke forskjell, under det så er det ofte "trua" som er det avgjørende...hvis du tror den går under 0,7 l/mil så gjør den sikkert det og en kan leve lykkelig uvitende videre.... :wink:

Posted

Fatterns 200CLK (203) bruker rundt 0.54 på lang og 0.7 på blandet.... også 163gamp..

Det har jeg litt vondt for å tro på gitt. På denne står det oppgitt et forbruk på 0,7 på langkjøring, og 0,94 på blandet kjøring. Regner med at det er en C208 du mener han har??

Mener da det er en 203,... ihvertfall 2005 mod CLK 200 kompressor

Posted

Mener da det er en 203,... ihvertfall 2005 mod CLK 200 kompressor

Det må være en spesiell bil, for den finnes nemlig ikke :) 05 ja, da er det en c209 han har da, og den har vel også den nye motoren på 1,8 liter. Tror ikke han har hatt et reelt forbruk på langkjøring på 0,54, for den kjørecomputeren kan en dessverre ikke stole på. Min erfaring er ihvertfall at en må plusse på ca en desiliter på mila.

Posted

mente det var 203 jeg da, men har vel tatt feil igjen... for andre gang.. :-)

Det ble målt oslo -> hallingdal -> oslo og da var snittet nede i 0.54, nå er ikke fattern den som er hissig på gassen heller da, kjenner få som kjører så "mykt" som ham når kjærringa er med..

Posted

Samme med min C180T Laveste jeg kom med den var 0,76. Til vanlig lå den rundt literen. Så du gjør nok ikke så mye galt, Tormod.

Trodde ikke heller d. Det står jo at min bil skal bruke 1,3 på bykjøring og siden at eg skjelden kjører i kø så må jo 1,2 ver bra.  8)

Posted

Kjøre du ennå sintare enn meg då?  :lol:

Min e ein 1,8 og din ein 2,0 kanskje?

Jupp. e ein 2,o. Syns faktisk at eg kjører ganske fint hehe. Men ikke så fint at eg fyge rundt me hatt på hode  8)