SigurdB Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Har den siste uken hatt en merkelig lyd når jeg svinger i sakte fart. Lyden er nesten som når man svinger på et glatt betong gulv, en slags skrike/pipe lyd.Skiftet ytre endeledd for ikke så lenge siden, tenkte først det var der lyden kom fra. Har sjekket litt rundt og det høres ut som om at lyden kommer fra servoen. Har skiftet olje (transway DX 3) på den i dag for og se om problemet løste seg, men det gjorde det ikke. Fikk ikke skiftet filter da BoS har stengt (jævlig dumt at jeg ikke tenkte på det i går). Noen som har noe formening om hva det kan være? Holder servoen på og ta kvelden? Er det farlig og kjøre med? Bilen det dreier seg om er en W124 230E 86' WDB1240231A156604 Takker for svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Slakk servoreim har du selvsagt utelukket?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted March 17, 2007 Author Share Posted March 17, 2007 Alså viftereima? har bare ei reim jeg, og den er fin og stram. Bilen har forresten ikke ac eller asd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted March 17, 2007 Share Posted March 17, 2007 Ok, jeg har en egen reim som går fra veivhjulet til servopumpa. Opplevde at denne var veldig slakk, og skremte hjertefeil på eldre tanter utenfor den lokale supern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted March 18, 2007 Author Share Posted March 18, 2007 Har lest litt på div mb forum og funnet ut at det muligens er Bærekulene som er gåene. Skal ha bilen på verksted til uka for og få sjekka det ut. Er dette en feil man kan kjøre lenge med? ser for meg at det blir en dyr jobb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Gåene bærekuler bør skiftes fort som råd er. Kosta meg ca 800 inkl deler da jeg bytta på venstre side på 300en i fjor vår eller deromkring. edit: Det var på ett verksted i automesterkjeden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted March 18, 2007 Author Share Posted March 18, 2007 Hmmmm....Er ikke sjekk av bærekuler et punkt på PKK? Hadde bilen på PKK hos NAF for 3 måneder siden og de sa ingen ting på bærekulene, bare ytre endeledd og det er skiftet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Hos Naf ja.. Sist gang jeg hadde bilen min hos naf (for pkk) så var de mer opptatt av at senkesettet ikke var skrevet inn i vognkortet enn av det faktum at hjullager på venstre side bak var gåent.. På meg så virker det som om naf ikke alltid gjør den beste jobben. Om mekanikeren der f.eks har erfaring med vw, så kan det jo fort hende at han har sjekket bærekulene på samme måte som man sjekker det på en vw, og da får man jo ikke noen feil. På w124 skal man jekke opp bærearmen for å fjerne trykket på bærekula når man skal sjekke dem, på vag-produkter skal man ikke gjøre det. (bare ett eksempel) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted March 19, 2007 Author Share Posted March 19, 2007 Da var verksteds time bestilt på fredag. Skal prøve og jekke opp bilen i kveld for og se om jeg ser noe. Tenker jeg lar bilen stå fram til da i frykt for om bli hjul løs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted March 25, 2007 Author Share Posted March 25, 2007 Problemet er løst. Fant ut at det var fjærputa som var tørr. smurte den bare oppigjen og bilen vart støy fri. Da kan jeg sove godt igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.