Jump to content

*LØST* Problemer med servo på 230E w124

SigurdB

Recommended Posts

Har den siste uken hatt en merkelig lyd når jeg svinger i sakte fart. Lyden er nesten som når man svinger på et glatt betong gulv, en slags skrike/pipe lyd.Skiftet ytre endeledd for ikke så lenge siden, tenkte først det var der lyden kom fra.

Har sjekket litt rundt og det høres ut som om at lyden kommer fra servoen. Har skiftet olje (transway DX 3) på den i dag for og se om problemet løste seg, men det gjorde det ikke. Fikk ikke skiftet filter da BoS har stengt (jævlig dumt at jeg ikke tenkte på det i går).

Noen som har noe formening om hva det kan være?

Holder servoen på og ta kvelden?

Er det farlig og kjøre med?

Bilen det dreier seg om er en W124 230E 86' WDB1240231A156604

Takker for svar!  :D

Har lest litt på div mb forum og funnet ut at det muligens er Bærekulene som er gåene. Skal ha bilen på verksted til uka for og få sjekka det ut. Er dette en feil man kan kjøre lenge med? ser for meg at det blir en dyr jobb :?

Gåene bærekuler bør skiftes fort som råd er.

Kosta meg ca 800 inkl deler da jeg bytta på venstre side på 300en i fjor vår eller deromkring.

edit: Det var på ett verksted i automesterkjeden

Hos Naf ja..

Sist gang jeg hadde bilen min hos naf (for pkk) så var de mer opptatt av at senkesettet ikke var skrevet inn i vognkortet enn av det faktum at hjullager på venstre side bak var gåent..

På meg så virker det som om naf ikke alltid gjør den beste jobben. Om mekanikeren der f.eks har erfaring med vw, så kan det jo fort hende at han har sjekket bærekulene på samme måte som man sjekker det på en vw, og da får man jo ikke noen feil.

På w124 skal man jekke opp bærearmen for å fjerne trykket på bærekula når man skal sjekke dem, på vag-produkter skal man ikke gjøre det.  (bare ett eksempel)