kurti Posted April 27, 2019 Posted April 27, 2019 Har etter ett år solgt min første å kanskje siste Mercedes R171 SLK . Dette først å fremst da det har dukket opp en mulighet for å få utvide hytta vår, og for at den kanskje ikke innfridde helt etter å ha kjørt Porsche Boxster forut. Innfridd har heller ikke medlemskapet i denne klubben sammenliknet med Porsche Klubben. Tre svar på ett av 5 innlegg tyder på at SLK eiere ikke er overrepresentert her inne. Disse har dreid seg om feks. stereo hjelp- kleemann- o.l. Takk for meg. Mvh gammel og sær. Quote
tommern57 Posted April 27, 2019 Posted April 27, 2019 Du kan vel ha rett i at det ikke er så mange SLK her inne. Og det er rart med det, folk svarer på det de har greie på. Og det kan jo sånn sett være en fordel. Men skal det bli noe antall, så må jo folk være medlemmer. Det er mange som er gamle og sære her, så du var i alle fall i godt selskap. Hilsen en som også er gammal og sær Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 27, 2019 Posted April 27, 2019 Noen blir det først når man blir eldre, mens andre har vært det hele livet Jeg er en av dem som har blitt mye flinkere på å ikke svare på spørsmål jeg ikke har peil på. Men akkurat dèt har kommet med alderen En annen ting "eldre" bør ta inn over seg, er at ikke all kommunikasjon foregår på et sted som det i større grad en gang gjorde, men på flere sosiale medier. Emnet slk har vel heller aldri vært spesielt høyt her. Det har vært en og annen gjennom flere år, men det er det også. Så grunnen ligger nok her. Hadde det derimot vært en w124 eller 210 etc, så hadde nok sjansen for å fått flere tilbakemeldinger vært betydelig større. Føler på generelt grunnlag at alle er like hjertelig velkomne her, uansett biltype Quote
Stig Posted April 27, 2019 Posted April 27, 2019 Dumt du har kjedelige erfaringer her i foraet. Syns selv SLK-serien er kjempespennende - det er en serie som har vært i min radar lenge, og sikler selv på den derre R170 Chrysler Crossfire! Og der er jo også kjernen i problemet ditt: Du har eid det artigste av motor og bilmerke, med en bil som har boksermotor montert enten bak eller i midten foran bakaksel. Og så har du forventet like stor respons hos oss med Mercedes' frisørbil nummer én. Sammenligning mot en sånn derre boksermotorbil i den den derre boksermotorklubben mot en merke og modell som ikke har en gigantisk fan-skare, er jo litt sånn å sammenligne eple med pære. (Litt på sidelinjen, men likevel i samme gate for mitt argument: hvor stor respons er det i den derre andre klubben for eiere av 924 kontra feks 993? Hvor mye har du selv bidratt, kommentert og delt av kunnskap med eiere av førstnevnte bil i det andre bilforaet?) Tilhengere, fans og bileiere av kjøretøy fra det derre andre bilmerket fra Stuttgart er jo også alltid fanatisk bilinteressert. Eiere av en Mercedes er jo ikke alltid det, og heller ikke eiere av SLK. Hvor mange av dagens ungdommer trur du har klistret en poster av en SLK på rommet sitt? Se også på det generelle utvalget av antallet modeller mellom Stuttgart-bilmerkene. Kan man egentlig forvente at alle som eier en Mercedes er like interessert i bil som eiere av tysk bil med boksermotor? Håper uansett at du vurderer medlemskap hos oss igjen om du går til en ny anskaffelse av bil med stjerne! Legger ved en test av R170 fra en av mine jutub-favoritter: Quote
KennethJ Posted May 2, 2019 Posted May 2, 2019 Jeg forstår ikke og kommer nok aldri til å forstå poenget med å komme med slikt oppgulp i forbindelse med at man forlater en klubb eller et forum. Ut fra profilen din her på forumet ser det ikke ut til at du har vært medlem heller men bare vært gratispassasjer på forumet. Quote
kurti Posted May 3, 2019 Author Posted May 3, 2019 Hvem snakker om oppgulp? Kan ellers berolige deg med at jeg har betalt medlemskapet med akkurat like penger som deg. Med mindre du er sånt supermedlem. Quote
Aleks Posted May 3, 2019 Posted May 3, 2019 Du kan vel ha rett i at det ikke er så mange SLK her inne. Og det er rart med det, folk svarer på det de har greie på. Og det kan jo sånn sett være en fordel. Men skal det bli noe antall, så må jo folk være medlemmer. Det er mange som er gamle og sære her, så du var i alle fall i godt selskap. Hilsen en som også er gammal og sær Du får sagt det , hilsen fra en annen sær og gammal medlem :lol: Quote
ClasT Posted May 3, 2019 Posted May 3, 2019 Har etter ett år solgt min første å kanskje siste Mercedes R171 SLK . Dette først å fremst da det har dukket opp en mulighet for å få utvide hytta vår, og for at den kanskje ikke innfridde helt etter å ha kjørt Porsche Boxster forut. Innfridd har heller ikke medlemskapet i denne klubben sammenliknet med Porsche Klubben. Tre svar på ett av 5 innlegg tyder på at SLK eiere ikke er overrepresentert her inne. Disse har dreid seg om feks. stereo hjelp- kleemann- o.l. Takk for meg. Mvh gammel og sær. Hele 7 innlegg...du har vært en fantastisk bidragsyter til å holde liv i et forum vil jeg si. Sikker prøvd å skape mye entusiasme du gitt...... Quote
kurti Posted May 3, 2019 Author Posted May 3, 2019 Hei. Jeg prøvte i hvertfall. Det jeg mente med første innlegg var at det kanskje hadde vært greit med forskjellige modell undergrupper. Som sagt lenger oppe så er det vanskelig å bidra hvis en ikke har noe å bidra med. Never mind... Quote
Sven Håkon Posted May 3, 2019 Posted May 3, 2019 @Kenneth og @Clas; Poenget deres er det vanskelig å bomme på, men er det virkelig stor forskjell på det opprinnelige innlegget og deres? Quote
Toalmar Posted May 3, 2019 Posted May 3, 2019 Lykke til med hytte utvidelsen. Må nok si meg litt enig i deg med tanke på responsen her inne, den har blitt nedgående synes jeg i hvert fall. Vil tro mange bruker andre sosiale medier enn dette forumet. Skal være litt forsiktig nå da jeg er gratispassasjer.... Quote
Recommended Posts