Olaf Posted April 22, 2019 Share Posted April 22, 2019 Jeg vet at det er endel spesielle deler på en '91 W124 Kombi med ekstrautstyrskode 653, Sportfahrwerk. Det var den sportslige 'kjøre'-delen av den store Sportline pakken. Den store pakken hadde kode 952/953, og inkluderte også skinnratt, skinn girstang, sportseter i skinn, og andre detaljer. Etter det jeg har fått opplyst, bestod Sportfahrwerk pakken bl.a. av andre støtdempere rund baut, kortere fjærer, tjukkere stabstag og foringer, andre bakhjulslagre, 205/60R15 dekk på 7x15" 8-hulls alufelger, annen utveksling på styring, og andre foringer for hjuloppheng. Modellen er 22mm lavere enn standard Kombi, og kunne tilogmed leveres med et eget hengerfeste kun for den modellen, som kompenserte for endringen i høyden fra bakken! Er deler til en sånn utgave helt håpløse å skaffe idag? Hvilken kilde kan være den beste for deler? Er det noen av dere som har en W124 Kombi med den utstyrspakken? Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted April 22, 2019 Share Posted April 22, 2019 Deler? Nei, det er enkelt, mener alle understellsdelene fremdeles kan leveres, enten originalt eller på ettermarkedet. Forresten er det ikke kortere styreutveksling på stasjonsvogn med sportsunderstell, kun på sedan/coupé. Uvisst hvorfor, men det var sånn de gjorde det.. Det er ikke en spesielt uvanlig kode på 124. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted April 22, 2019 Author Share Posted April 22, 2019 Takk for tilbakemeldingen. Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 23, 2019 Share Posted April 23, 2019 W124 er sedan, og du skriver kombi, som normalt betyr stasjonsvogn. Høydeforskjellen på vanlig/sportline ser også ut til å være noe høyere for stasjonsvogn enn sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted April 23, 2019 Author Share Posted April 23, 2019 Takk for påminnelsen, FrodeS. Jeg glemmer meg, og skriver W123 Kombi om egen bil også, det skal selvfølgelig være S123 og S124. Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 16, 2019 Share Posted June 16, 2019 tror også sportline har 2 og 3 'tagger' på bærearmsforingene foran. Subframe foringene er også litt strammere. Mener å huske at jeg leste en gang at sportline er 20% strammere. Sammenlignet med mye annet er dette fortsatt ikke spesielt sportslig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts