Nilsen Budbil Service Posted April 12, 2019 Posted April 12, 2019 Hei, jeg har akkurat gått til innkjøp av en 2012 Sprinter. Min første merce og så langt er jeg veldig fornøyd med bilen, men har dessverre litt problemer med den og håper noen kan hjelpe meg. Litt mer info om bilen 516 CDI. 2,1 163hk, chippet til 193. Skilt Nr. DN 86225 Problemet er ABS, og ABS og ESP lampa lyser. Bilen har så langt vært innom to verksteder, og begge har sagt at den ene sensoren sier at blien kjører i 500km/t i timen og mener da at det er ABS sentralen som er problemet og at den må byttes. Jeg tok deretter kontakt med et firma i Østfold som Simco, de reparerer mye rart, ABS sentraler er noe av det. Jeg forklarte problemet til han og han syns det hørtes veldig merkelig ut og hadde aldri hørt om en Sprinter eller noen annen bil som hadde hatt det problemet. Han ba meg om å ta kontakt med et skikkelig Mercedes verksted for å få de til å ta en full system scan med utskrift av alt. Noe jeg har gjort og har time der 26/4. Det er lenge å vente så kanskje noen her inne har noen tips? Takker for alle innspill. Leif Quote
Eirikbg Posted April 12, 2019 Posted April 12, 2019 Vil nok tro at det heller er en sensor som gir beskjed om en annen hastighet en de andre gjør. Mer vanlig med defekte sensorer. Kan også være abs kransen som tuller. Quote
Nilsen Budbil Service Posted April 13, 2019 Author Posted April 13, 2019 Sensoren har blitt bytta to ganger. Burde kanskje ha nevnt det. Om det hadde vært kransen går jeg ut ifra at verkstedene blien har vært på hadde oppdaget det. Leif Quote
Recommended Posts