Jump to content

Skvettlapper på stasjonsvogn

Megaoctane

Recommended Posts

På en stasjonsvogn blir jo hele bakluka skitten ved regn og sludd.

Hjelper skvettlapper?

Ser at man finner skvettlapper for E klasse stv med AMG styling på E-bay, men dere som har skvettlapper. merker dere forskjell?

Har alltid slitt med at skjermene bak forhjulene blir "ru" etter noen kilometer. hjelper det med skvettlapper?

Skvettlapper var en gang i tiden helt vanlig på bilene og de var og er til stor hjelp , man slipper å bruke så mye spyleveske  . Det blir totalt mye spyleveske i året som forurenser naturen . Jeg husker at de var påbudt en gang  i tiden mener å huske at hvis det var over 70 cm i fra bakhjulet til støtfanger bak så kunne man slippe  skvettlapper .

Jeg synes skvettlapper hjelper mye mot skitt og lakkslitasje. Kanskje ikke så mye akkurat på bakluka, men bakover langs sidene og på bakfangeren har det en del å si.

Er føret riktig ille så blir jo bilen skitten uansett, men f.eks. på halvfuktig veibane så har det mer effekt.

Kjører en del på grusvei, når den er våt/gjørmete fanger skvettlappene opp mye som eller hadde blitt kastet bakover kanal og dører, det sparer lakken en del

Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

• 2 weeks later...

På en stasjonsvogn blir jo hele bakluka skitten ved regn og sludd.

Hjelper skvettlapper?

Ser at man finner skvettlapper for E klasse stv med AMG styling på E-bay, men dere som har skvettlapper. merker dere forskjell?

Har alltid slitt med at skjermene bak forhjulene blir "ru" etter noen kilometer. hjelper det med skvettlapper?

Det hjelper veldig mot steinsprut på kanaler og skjermer!