Jump to content

Tragisk for w123-eiere: nettsiden benzgarage.de er lagt ned.


Olaf

Recommended Posts

Alle (vel, mange) W123-eiere og hobbymekanikere har vel vel vært innom FloJo - Florian Diettrichs herlige nettside benzgarage.de, full av illustrerte reparasjonsbeskrivelser.

Vel, siden er borte vekk, jeg ble møtt av denne meldingen idag:

 

http://www.benzgarage.de/

 

THE DOMAIN IS FOR SALE - CONTACT BELOW

EMAIL

 

Notice for archive.org : delete all archived content as requested /FD

 

Det jævlige er at Florian har bedt archive.org om å slette alle arkiverte sider, det synes jeg var dårlig gjort.

 

Jeg nevnte det en gang før, nettsider som omhandler gamle biler og andre gamle ting, kommer til å forsvinne når besøksfrekvensen synker, og prisen for leie av nettstedet øker. Det hjelper ikke at det er en entusiast som har siden, før eller senre er det slutt. Så jeg oppfordrer alle interesserte til å laste ned hele de interessante nettstedene til egen maskin, god informasjon er verdt mere enn prisen for noen megabyte lagringsplass på en minnepinne eller CD/DVD.

Link to comment
Share on other sites

Du har rett i det sier. Er synd at slike sider blir lagt ned, og har sett det med noen andre sider med mye bra info på, har blitt lagt ned også. Er viktig at man prøver selv å få tatt vare på så mye info som mulig, mens man kan. Er bare så synd at man mange ganger ikke tenker på slikt før det er for sent.

Link to comment
Share on other sites

Et problem er vel også at mange som administrerer/driver slike sider er mildt sagt sære - og heller tar med seg informasjonen i graven enn å gi den videre til noen andre som kan holde det i live, bare av prinsipp når ikke alt går helt etter deres "pipe".

 

 

Link to comment
Share on other sites

Siste linje i varselet om at nettsiden er tilsalgs, der Florian ber om at alle arkivhenvisninger slettes:

Notice for archive.org : delete all archived content as requested /FD

 

Med trist hilsen, Olaf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...