Jump to content

Megaoctanes S213 E300de 2019


Megaoctane

Recommended Posts

Flere ting som er annerledes.

Konklusjon E er bedre enn C

 

Bedre plass innvendig. Særlig bak

Liker widescreen cockpit vs pad på dashbordet.

Veldig avansert distronic med command. I går når jeg skulle ra en avkjøring, så bremset den ned siden avkjøringen er skarp.

Parkingassist skifter gir selv og bremser selv.

Mye mer isolert. Vinduer og panorama åpner og lukker mye smidigere og lydløst.

Mye mykere fjæring, nå leveres E300de stv kun med komfortfjæring, ikke amg fjæring eller luft, men sammenlignet med C amg er denne mye behageligere

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hva skal man si...

Bilen brant opp i garasjebrannene som herjet i Oslo siste helgen i juni. Hadde bare rukket å kjøre bilen i en uke, dro på ferie, kom tilbake, kjørte 1 time, dagen etter var det over.

 

Var litt arbeid med å politianmelde saken, og alt annet papirarbeid, men forsikringsoppgjøret gikk greit. Hadde superforsikring gjennom If, og fikk derfor tilbake innskuddet.

 

Selger hadde allerede en E300de i bestilling ment for utstilling. Med forbehold om ar forsikringsoppgjøret gikk i orden, så kunne jeg få den bilen når den kom, hvis ikke så kunne de bare beholde denne. Samme betingelser som forrige, så de ville spandere keramisk lakke handling etc. Kjempefornøyd med forhandleren.

 

Den nye bilen har alt utstyret som jeg hadde på min forrige, med følgende forskjell:

- Obsidian svart

- uten nattpakke, kun sota bakvinduer.

 

Nå er jeg på ferie i utlandet, men bilen skal ha blitt ferdig og ankommet Norge, og jeg får den utlevert når jeg kommer hjem.

 

 

FDB5-E525-DEA4-4165-8077-6-AE0-F78-A0249.jpg

Link to comment
Share on other sites

Takk gutter. Nei det var en sinnsyk kjip melding å våkne til fra garasjelaget.

 

Neste bil er også S213 E300de.

Utstyr:

Premium pluss pakke (Comand, panorama, key less Go, burmester, 360 kamera++)

Obsidian svart

Svarte ruter bak

Driving Assistant package

 

Bilen var allerede låst, så kunne ikke velge nattpakke. Men kommer til å få listene foliert, tak rails foliert, front leppa foliert og krommen nederst i diffuseren foliert.

 

Fullstendig chrome delete kan bli litt for mye(?) slik som eksemplet nedenfor

 

FE718848-3-F86-4021-A19-B-C2-DA7075-DD45.jpg

195-A7206-C010-40-DA-989-B-3-FFA911-F2-BF6.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Hvilken oppfølging får dere når det gjelder saken? Er det sagt noen årsak til brannen?

 

Var vel en artikkel her om dagen om at så langt ser det ut som disse brannene er påsatt. Det har jo blitt trendy å sette fyr på biler i Oslo i det siste, så det er vel de samme folkene som driver med denslags..

 

Link to comment
Share on other sites

Uff..trist lesing dette...

Splitter ny bil......

Bra at forsikring dekket innskudd på leasing. Jeg kjørte første året med min Audi med en forsikring som ikke dekket innskudd på leasing..så bra at den ikke brant :)

Link to comment
Share on other sites

Flere ting som er annerledes.

Konklusjon E er bedre enn C

 

Bedre plass innvendig. Særlig bak

Veldig avansert distronic med command. I går når jeg skulle ra en avkjøring, så bremset den ned siden avkjøringen er skarp.

Mye mer isolert. Vinduer og panorama åpner og lukker mye smidigere og lydløst.

 

Hvordan syntes du dekkstøyen var i E-klassen vs C? Ble E også levert med runflat-dekk? Selv ble jeg overrasket over at den ikke virket stillere da jeg prøvde en E43 med noenlunde tilsvarende dekkdim. som min, men hører andre igjen si at den er veldig stille. Tenkte at om den er godt støyisolert så burde ikke dekkvalg ha så mye å si. Har jo prøvd 5-serien med 20" to ganger og ble imponert ift. støy. Bakseteplassen (for ben/knær) i E43 var så og si identisk som på min, men da med standard-seter i E-klassen og performance-seter i min, som er en del tynnere.

Ellers kunne jeg godt tenkt meg mer avansert distronic. Det er visst det på facelift-utgaven av C-klassen, dvs. at den tar hensyn til svinger og kryss etc..

Link to comment
Share on other sites

Bilen var mye stillere enn C og Passat GTE.

Merket det til og med på lyden panoramataket laget ved åpning. Nesten fullstendig lydløst i S213. E300de stv leveres ikke med luftfjæring, og ikke med runflat. Man får 18’’ som standard med AMG styling, ikke 19’’ som de andre E klassene.

 

Bilen er nå klar for henting. Tenkte å hente den ut på tirsdag førstkommende. Skulle egentlig hente på mandag, men selgeren ønsket å ta fri pga skolestart, og det skal han få lov til:)

Link to comment
Share on other sites

Bilen var mye stillere enn C og Passat GTE.

Merket det til og med på lyden panoramataket laget ved åpning. Nesten fullstendig lydløst i S213. E300de stv leveres ikke med luftfjæring, og ikke med runflat. Man får 18’’ som standard med AMG styling, ikke 19’’ som de andre E klassene.

 

Bilen er nå klar for henting. Tenkte å hente den ut på tirsdag førstkommende. Skulle egentlig hente på mandag, men selgeren ønsket å ta fri pga skolestart, og det skal han få lov til:)

Hjelper nok mye å slippe runflat ja. Den jeg prøvde hadde like mye dekkstøy, så dekkvalg har tydeligvis mye å si.

 

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Grattis! Ikke mange som kjører to biler nye ut av butikken samme år  :lol:

Blir det gjenoppbygging av garasjer?

 

Takk takk. Garasjene skal bygges opp igjen. Blir ferdig mest trolig før jul. De gamle ble bygd på 80 tallet, og ble bygd rett på asfalt. Denne gangen skal de grave og bygge støpe skikkelig såle og grunnmur, og sørge for at vannet ledes vekk fra garasjene ved regn etc.

Link to comment
Share on other sites

Har lyst til å bytte ut «vingene» i grillen fra sølv til samme som leveres i nattpakke. Har fått foliert krommen rundt vinduene, front leppa og diffuseren.

 

Tak railsene har jeg latt være enda.

 

Må man av med hele grillen for å skifte fra dette:

6-A7-F2-CCA-91-B0-4-A92-B37-C-C62947158-AB0.jpg

 

Til dette:

thumbnail-image001.jpg

 

Kan noen hjelpe med dele nummer så jeg kan høre med Auto Trio.

Link to comment
Share on other sites

Usikker på hva du mener med om hele grillen må av eller ikke - dette er i prinsippet hele grillen, så den må av ja. Gjorde forøvrig dette på cabrioleten i vinter, og byttet til komplett, original grill:

 

d28f61f70270605089ec5321cd66a26a.jpg

cfcd3ccddfbcadc5206f3084b02e4e79.jpg

 

Før du kjøper 'løse vinger' bør du sjekke hvor enkelt det er å dele opp grillen for å bytte ut kun disse - av erfaring er klipsene som holder disse delene sammen ofte utrolig vanskelige å demontere, og fort gjort å knekke..

Link to comment
Share on other sites

ser man på bildet - ser det ut del nr 4 sitter på del nr 1.

 

IMG-2657.png

 

Vet ikke om det går an å dra den av og sette den på nye...

 

Hvis jeg må bytte hele grillen, så må vel hele fangeren av har jeg forstått. det vil vel koste 4-5.000kr alene i verksted...

Link to comment
Share on other sites

ser man på bildet - ser det ut del nr 4 sitter på del nr 1.

 

IMG-2657.png

 

Vet ikke om det går an å dra den av og sette den på nye...

 

Hvis jeg må bytte hele grillen, så må vel hele fangeren av har jeg forstått. det vil vel koste 4-5.000kr alene i verksted...

 

Joda, det er jo løse deler - men jeg blir overrasket dersom det viser seg at del 4 kan dras rett av del 1 :-) Normalt er det ganske sta klips som holder delene fast, og med tanke på at disse (plast)delene ikke er de mest solide sakene som finnes, kan det være vanskelig å skille dem fra hverandre uten at de blir ødelagt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...