Jump to content

Megaoctanes S213 E300de 2019


Megaoctane

Recommended Posts

Har lagt inn bestilling på nye E300de. Levering juni/juli.

 

Gikk for

AMG pakke innvendig utvendig

Zelenite grå

Nattpakke

Burmester

Kjøreassistent pakke (distronic, stop and Go trafikk, pre safe, lane assist)

Premium Plus Pakke (Multibeam LED,  Comand, memory seter, parkeringspakke 360, Panorama, KeyLess GO)

 

20c39e76844ba33ae3daa50c4fdb99a3.png

a215d5c2c6424ef4f36da5d9237f00c0.png

d81210daf23aa3b4e8a869dea4dfae7f.png

b98abd9f0edea99172dbf9edcb8be1f6.png

9933980a9e2ca6c16fc3f58457b4e6c7.png

Link to comment
Share on other sites

Takker. Gleder meg.

Dette er nok den raskeste handelen jeg har gjort noen sinne. Hadde lekt en del med konfiguratoren på nett, så visste hva jeg ville ha.

 

Hadde lyst til å lease e tron eller EQC, men elbiler har helt høl i hue leasingpriser. Kan fylle mye diesel og betale mye bompenger for prisforskjellen. Så da ble det leasing av E klasse isteden.

Irriterende med kasse i bagasje rommet med batterier, men samme det - 300Hk gjør seg godt.

 

83b0f7db10fe86a5f8dd1841737f79c9.jpg

26d50fb3f93d2305963bb5deeb1effd5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er en 220 cdi motor 190hk + elmotor 122hk.

Fra reklamen:

Dieselhybridene E 300de sedan og E 300de stasjonsvogn er nå i salg og de første bilene leveres allerede i slutten av mars. Effekten er på 302 hk og 700 nm, noe som resulterer i 0-100 km/ t på henholdsvis 5,9 sekunder (sedan) og 6,0 sekunder (stasjonsvogn). Rekkevidden er økt betraktelig fra våre tidligere plug-in hybrider.

 

Link to comment
Share on other sites

Grattis og velkommen tilbake som MB-eier igjen  :)

 

Er nok en fornuftig og flott bil det der. Litt merkelig at de ikke klarer å få flatt gulv som de andre stasjonsvogn-hybridene på markedet ja. De har jo klart det på Passat, Kia (et eller annet), nye Peugeot 508 osv. Men uansett ser det ut til at det er nok plass der, den forrige hybridutgaven av E-klassen kom vel kun som sedan?

Link to comment
Share on other sites

Takk gutta.

Forhandleren ønsket meg også velkommen tilbake?

Abstinensene ble for store.

 

Kunne klart meg med elbil, men alle elbilene som kommer er ikke bygd på de nye plattformene har jeg forstått. Og så er leasing skikkelig dyrt på elbil. Regnet bom+drivstoff etc, og likevel var det billigere med hybrid.

 

Kunne tatt ren diesel eller bensin for å få flatt gulv bak, men de koster 2.000kr mer i mnd å lease.

Har vel nok plass bak regner jeg med hvis man fyller helt opp til taket.

 

Link to comment
Share on other sites

Vet det er mange som liker el biler, men personlig tror jeg du gjorde et godt valg, med å ikke velge el bil. Leste også et eller annet sted, at 70% av de som valgte el bil, angrer på valget sitt.

 

Det må være en uttalelse fra noen som kun selger fossilbiler på lik linje med han som påsto at "så mange bytter inn elbilen i diesel" og det viste seg å være tre biler de siste to årene - for sist det var utført en seriøs undersøkelse var det over 90% av dagens elbileiere som "helt sikkert" eller "nesten sikkert" ville kjøpe elbil også neste gang.

 

Selvfølgelig må man med elbil velge noe som passer til bruksområdet - man kjøper ikke en 6 år gammel Leaf med realistiske 100 km rekkevidde om man kjører 40-mils langturer hver uke. Problemet er enn så lenge at de fleste bilene på markedet enten er dyre eller har veldig lang leveringstid.

 

Har såvidt kjørt C350e og det var jo en fin bil, men rekkevidden på strøm var jo nærmest en vits for noe annet enn køkjøring i byen, hva er oppgitt strømrekkevidde på den bilen her?

 

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvem som sa det, da jeg bare leste overskrifen et sted. Husker ikke hvor jeg leste det heller. Er helt sikker på at mange er veldig fornøyde også med el bilen de har kjøpt, og kommer til å kjøpe det igjen. Kommer nok litt ann på hvem du spør.

Link to comment
Share on other sites

Oppgitt rekkevidde er 50km.

Fremtiden for byfolk er uten tvil elektriske biler, og gjg er klar over at det er en del elbiler der ute, og vil bytte over til EL etterhvert.

eTron ville koste 13.000 i mnd å lease.

EQC er nok i samme prisklasse.

 

Tesla og menigheten har gitt meg så avsmak at jeg aldri kommer til å kjøpe en Tesla.

Jaguar har jeg ikke lyst på.

 

Så da velger jeg å lease en utdøende fossilbil, og så venter jeg til det kommer en elbil jeg har lyst på.

Link to comment
Share on other sites

Ja, man kan si mye rart om Tesla, og selv som tidligere Tesla-eier er jeg ikke og har aldri vært en del av menigheten - men jeg er overbevist om at elektrisk uansett er fremtiden. Drivlinjen er suveren - men kvaliteten på bilen ellers er dessverre typisk amerikansk. Det er tynn hardplast-eldorado, og ikke akkurat imponerende presisjon. Jeg solgte min da garantien var i ferd med å gå ut - jeg tør ikke å eie en bil i det segmentet uten garanti/reklamasjon. Kjøpte en liten elektrisk Fiat og er storfornøyd. Leasing er nok lurt med fossilbil om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...