E55amgw210 Posted March 28, 2019 Share Posted March 28, 2019 Hei, har en mercedes e55 amg som er importert ifra japan i bra stand. Men har fått en ulelyd i 40-50km/t som forsvinner etter kanskje 500meter og er vekke resten av turen. Til neste tur så er det akkuratt likt igjen. Vanskelig å høre hvor det kommer ifra. Er ikke så bilkynding men hva tror dere det kan være? Spesielt siden det alltid forsvinner. Ikke gravdis heller forsvinner momentant så er det bra igjen. Også vert plaget av en veldig liten vibrasjon i ca 70kmt i kupeen. Takker for svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 29, 2019 Share Posted March 29, 2019 Veldig lite info å mene så mye om. Er det når motor er kald, eller er det uavhengig av temperaturen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E55amgw210 Posted March 29, 2019 Author Share Posted March 29, 2019 Virker som det er helst når den er kald, er ikke så gale viss jeg kjører noen timer etterpå f Eks. Verst når den har stått over natten og skal brukes igjen. Har også blitt verre med tiden. Virker fin, så når jeg har runt 50 så kommer ulelyden som plutslig forsvinner etter noen hundre meter. Å det skjer hver gang når den er kald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E55amgw210 Posted March 29, 2019 Author Share Posted March 29, 2019 Håper det bare er noe lager greier, at det ikke er f.eks girkasse.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E55amgw210 Posted March 29, 2019 Author Share Posted March 29, 2019 Ikke min bil, men lyden er ca helt lik. Har kanskje svaret der? Er det en omfattende jobb i så tilfelle på verksted ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 29, 2019 Share Posted March 29, 2019 Hvis jeg skal prøve å tolke det som står i den linken, er det vel mellomaksel det er snakk om? Skal vi tippe lageret på mellomakselen evt om vi snakker tørre splines? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirikbg Posted March 29, 2019 Share Posted March 29, 2019 Han snakket vel om at han hadde smurt opp et eller annet på mellomakslen, men forstod ikke helt hva. En i komentar feltet, skriver at det hjalp på hans 210 også. Så det går vel ann på prøve smøre litt der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 29, 2019 Share Posted March 29, 2019 Var mange kommentarer der Elyk RellimFor 3 år siden your mother makes the same noise. definitely the rear end.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E55amgw210 Posted March 29, 2019 Author Share Posted March 29, 2019 Får se hva dem sier på verksted, tenkte bare jeg sku spør kanskje det Var noe dere som har peil forsto hva var med en gang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 30, 2019 Share Posted March 30, 2019 Hvor i Norge holder du til? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E55amgw210 Posted March 30, 2019 Author Share Posted March 30, 2019 Holder til på karmøy i rogaland:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 30, 2019 Share Posted March 30, 2019 Da gidder jeg ikke å stikke innom å se på det :lol: Karmøyno blir for langt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts