Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

 

Jeg har en 220 CDI 2007 mod (w211)

 

Fått noen feilkoder på bilen:

 

22E7-005

CHECK SYSTEM 'HIGH PRESSURE CONTROL'

THE RAIL PRESSURE IS TO HIGH. RAIL PRESSURE

REGULATION VIA QUANITY CONTROL VAIVE.

 

2075-009

CHECK SYSTEM 'HIGH PRESSURE CONTROL' THE MAXIMUM PRESSURE HAS BEEN EXCEEDED. RAIL PRESSURE REGULATION VIA CONTROL VAVE.

 

 

Når lampen kommer, går bilen i limp modus.

Lampen går ikke vekk før jeg tar reset (3 ganger start)

Deretter forsvinner den og jeg kan kjøre som normalt til den kommer igjen.

 

Den kan komme 1 time seinere eller 1 -2 dager.

Merket at den kommer spesielt hvis jeg gir litt på.

 

Har lest litt etter å ha søkt feilkoden på nett, det jeg kommer frem til er at flere har byttet:

The quantity control valve / The pressure control valve

og det har tydeligvis hjulpet.

 

Jeg vil også nevne at termostaten min er / på vei til å bli gåen.

Bilen kommer seg ikke opp i mer en 65*grader, så den må byttes ut (skjer fredag 22-03)

Tror noen her at det med termostaten kan ha noe med dette å gjøre ?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg var på verkstedet igår og han var usikker på feilen, han gikk igjennom bilen i 1 times tid og gikk over dysene osv sa han, kunne ikke finne noe som var løst osv.

Løsningen han ga meg da var at han måtte feilsøke feilen, noe som kan koste fra 1000 til 5000.

Men han nevnte også da at det muligens kan kobles mot termostat (?)

 

Siste som kan sies, som muligens kan gi en pekepinn hva det er kan være, som jeg har lagt merke til i det siste

 

* Bilen "rykker" litt ved girskift.

* høy turtall ved kjøring mellom 20-40 km (særlig ved start)

* turtallet beveger seg opp og ned fra 1000rpm -1200rpm ved start på morgen (kaldstart)

 

Hører fra dere  :)

  • 1 year later...
Posted

Hei,

 

Her var det virkelig mye hjelp å få ser jeg :P

Fant du ut hva det var? Jeg har det samme nå. Har kjørt en del tester i star, men har ikke fått tatt noen tester under kjøring enda pga. at PC-en jeg har star på har elendig batteri..

 

Visste ikke at den forsvinner hvis du starter og stopper 3 ganger. Har tatt frem star og slettet feilkoder hver gang jeg :P

Posted

Det står ganske klart i feilkodane til trådstarter at railtrykket er for høgt.

Det er 3 komponentar som er sentrale med tanke på railtrykk. Det er høgtrykkspumpa og railtrykksventilen (quantity control valve i teksten til trådstarter) og dysene.

 

Pumpa kan bli sleten, men det vil normalt ikkje resultere i for høgt trykk, heller for lavt trykk, samt diesellekkasje.

Railtrykksventilen kan bli sleten, og vil då kanskje ikkje regulere trykket slik den skal. Då kan det resultere i ujamn gange, for høgt dieseltrykk, og for lavt dieseltrykk.

Dysene kan bli dårlige, og om dei ikkje opnar og lukkar som dei skal, vil det kunne føre til feil dieselmengde, som igjen kan føre til feil trykk, viss ikkje railtrykksventilen klarer å regulere det rett.

 

Eg ville begynt med railtrykksventilen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...