W124benz Posted March 15, 2019 Share Posted March 15, 2019 Hei, jeg har en s124 220te 93, å jeg har et problem med at oljetrykket ikke synker når jeg står på tomgang, det står på 3 hele tiden. Motoren går bra både på tomgang å under kjøring. Lurte kanskje på om oljetrykkføleren kan være I stykker? Noen som kan hjelpe?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted March 15, 2019 Share Posted March 15, 2019 Hadde dette på 190´n og der var det giveren som feilet. Denne har da M102 motor så ikke likt med din. Edit: Ser at jeg ikke helt fikk med meg problemstillingen din og ga deg feil svar. Hos meg gikk oljetrykket til topps bare jeg satte på tenningen... Disse eldre Mercedesmotorene har høyt oljetrykk ved tomgang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
W124benz Posted March 15, 2019 Author Share Posted March 15, 2019 Okey da prøver jeg å bytte den, vet du sånn ca hvor den sitter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted March 16, 2019 Share Posted March 16, 2019 På M102 sitter den ved oljefilteret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 17, 2019 Share Posted March 17, 2019 Eller kanskje motoren bare er i bra stand?? Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted March 18, 2019 Share Posted March 18, 2019 3 bar på tomgang med varm motor har ikke en helt ny motor engang.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts