Jump to content

S204 C-klasse temperatur


espenmal09

Recommended Posts

Hei.

Min S204 (c-klasse) har en driftstemperatur på mellom 70 og 80 grader. Den går nesten aldri over 80 grader! Motor OM646.811.

 

Jeg ser nye termostater ser ut til å ha åpningstemperatur på 92 grader. Er det noen tvil om at jeg bør bytte termostat?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Min S204 (c-klasse) har en driftstemperatur på mellom 70 og 80 grader. Den går nesten aldri over 80 grader! Chassis nr WDD2042071F400935, motor OM646.811.

 

Jeg ser nye termostater ser ut til å ha åpningstemperatur på 92 grader. Er det noen tvil om at jeg bør bytte termostat?

Jeg har vært borti en del tilfeller der motoren har gått for kald, og resultatet av det er at motore ikke kommer igang med regenerering av partikkelfilteret.

80 grader er visst grensa for at regenerering skal kunne komme igang, og tette partikkelfilter er noe man bør prøve å unngå.

Så jeg tror det er viktig at du får byttet termostat snarest mulig.

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. S212-en min oppnår en temperatur nærmere 90 grader, så her er det trolig bare å bytte termostat. Synes ikke viften blåser veldig varmt heller.

Termostaten til 646 motoren leveres montert i termostathus ,temp.giver sitter også på plass der.

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...