AndyP Posted March 9, 2019 Posted March 9, 2019 Må man klemme sammen fjærene når fremre bærekuler (nedre) skal byttes på en E230 W210? Har sett på noen instruksjonsvideoer, og det ser ikke ut som de som jobber med saken ikke er opptatt av fjærene, men det synes jeg virker noe underlig. Kanskje sammenklemming av fjærene ikke er tatt med i videoene fordi det er kulene det handler om, og ikke fjærene?? Quote
tommern57 Posted March 9, 2019 Posted March 9, 2019 Du trenger vel ikke klemme fjærer sålenge støtdemper er på plass? Quote
AndyP Posted March 9, 2019 Author Posted March 9, 2019 Så det betyr altså at støtdemperen holder igjen kreftene fra fjæra? Bør vel ha en jekk under bærebrua, da, "just in case"? Quote
tommern57 Posted March 9, 2019 Posted March 9, 2019 Eneste som kan gjøre at det fjærer ut, er at støtdemper ryker tvers av. Og det er det ikke særlig sjanse for. Men det kan være greit å ha en jekk under for å få kula til å "bite" når du skal skru til, så den ikke bare snurrer rundt Quote
AndyP Posted March 10, 2019 Author Posted March 10, 2019 Det ser ut som det er laget slik at en kan benytte unbrako til mothold når en skrur til mutteren, for å forhindre at kula går rundt (Det er imidlertid trangt, så en eventuelle unbrakonøkkel må kuttes en del for å få den ut igjen etter at mutteren er strammet. . .). Vil en jekk under gjøre unbrako til mothold overflødig? Quote
tommern57 Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 Bærekula er kon, så dersom en "presser" den inn, så kan den ikke dreie Quote
AndyP Posted March 10, 2019 Author Posted March 10, 2019 Den er god Takk for informative svar. Kaster meg snart over arbeidet! Quote
tommern57 Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 Skulle det være krise eller at du ikke stoler på ting, har jeg fjærklemmer ca på kongsvinger. Quote
AndyP Posted March 10, 2019 Author Posted March 10, 2019 Tusen takk for et generøst tilbud!! :) Jeg tror jeg tar sjansen med en jekk under bærebrua. Skulle jeg likevel ombestemme meg, tar jeg kontakt. (Jeg bor ved Gardermoen, så det er jo ikke så langt unna). Quote
tommern57 Posted March 10, 2019 Posted March 10, 2019 Det hender vel kanskje at du tar en harrytur? Jeg så du hadde Maura i profilen Quote
Recommended Posts