Jump to content

Recommended Posts

Posted

Må man klemme sammen fjærene når fremre bærekuler (nedre) skal byttes på en E230 W210?

 

Har sett på noen instruksjonsvideoer, og det ser ikke ut som de som jobber med saken ikke er opptatt av fjærene, men det synes jeg virker noe underlig. Kanskje sammenklemming av fjærene ikke er tatt med i videoene fordi det er kulene det handler om, og ikke fjærene??

Posted

Så det betyr altså at støtdemperen holder igjen kreftene fra fjæra? Bør vel ha en jekk under bærebrua, da, "just in case"?

Posted

Eneste som kan gjøre at det fjærer ut, er at støtdemper ryker tvers av. Og det er det ikke særlig sjanse for.

Men det kan være greit å ha en jekk under for å få kula til å "bite" når du skal skru til, så den ikke bare snurrer rundt

Posted

 

Det ser ut som det er laget slik at en kan benytte unbrako til mothold når en skrur til mutteren, for å forhindre at kula går rundt (Det er imidlertid trangt, så en eventuelle unbrakonøkkel må kuttes en del for å få den ut igjen etter at mutteren er strammet. . .). Vil en jekk under gjøre unbrako til mothold overflødig?

 

 

Posted

Tusen takk for et generøst tilbud!! :) :)

 

Jeg tror jeg tar sjansen med en jekk under bærebrua. Skulle jeg likevel ombestemme meg, tar jeg kontakt. (Jeg bor ved Gardermoen, så det er jo ikke så langt unna).

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...