espjak Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Jeg kan nærmest ingenting om MB, men jeg har lyst på en cruisebil jeg kan stelle med litt om sommeren. Jeg lurer veldig på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=141573295 Synes denne er billig, i hvertfall med tanke på kilometerstand. Hvordan er disse V6 motorene? Det er jo en kjent sak at MB har gode motorer, men jeg fant lite info om denne... Ifølge Statens Vegvesen er bilen bruktimportert. Hva spør man etter på en slik bil? Er det for godt til å være sant? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Utover rust, er det lite å sjekke her. Løp og kjøp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espjak Posted March 9, 2019 Author Share Posted March 9, 2019 Skal ifølge selger være grei for rust bortsett fra noe påbegynnende på dørene. Har hørt at MB ofte ruster av ingen grunn midt på dørene. Dårlig tegn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted March 9, 2019 Share Posted March 9, 2019 Ser ut som en trivelig bil. Noe rust må man nok regne med etter noen år i norsk saltvinter, men den bilen her har vel ikke måttet lide seg gjennom så veldig mange rustvintre, så da bør det være greit. USA-biler har jo "full pakke" av utstyr og det er aldri feil. Motor og gir er bra, men husk regelmessig oljeskift og syntetisk olje. Er det ingen overraskelser ut over litt lakkrust hadde jeg sagt løp og kjøp. Og vis så bilen hos SVV så du får lite skilt bak som passer inn i "skilthullet".. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
espjak Posted March 12, 2019 Author Share Posted March 12, 2019 Dropper denne bilen. Jeg skulle få tilsendt bilder og historikk etter at jeg tok kontakt flere ganger. Dette skjedde aldri og han glemte alltid st vi hadde snakket sammen. Veldig rar måte å selge bil på... Etter å ha undersøkt selger nærmere fant jeg to veldig uheldige kunder som hadde kjøpt vrak. Alltid flere sier av en sak, men jeg styrer unna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 12, 2019 Share Posted March 12, 2019 Detta er en bil som stod til salgs fra den opprinnelige eieren før denne selgeren kjøpte bilen. Så han kan ikke ha få gjort så mye gale på de dagene han har hatt den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts