Louiseg Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Hadde problem med å starte bilen så jeg kjøpte nytt batteri og bytta det. Har igjen problemer med å starte bilen det vil si at den lengre ikke starter i det hele tatt. Alt det elektriske inni bilen funker (får også opp varsel om esp og ABS når jeg vrir om nøkkelen og vifta i motoren går på). Hva kan evnt tappe batteriet for strøm mens den er av og hva kan gjøres for å fikse de? .har sett på YouTube at det går ann å bytte sikringene men når jeg snakka med mekanikeren igår sa han at det er en sensor, han har også bytta deler på bilen for 10 000 kroner uten at noe har funka. Er en w211. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson w211 Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 vanskelig å si uten mere info. komplett scan fra star hadde hjulpet. men høres ut som du har flere feil. strøm tyv kan være mye rart. her må det nesten feilsøkes.. Uten å ta ut noen sikringer. slik at et en er siker på at busen ikke slår seg av, da kan en få en indikasjon hvor en skal lete vidre for å finne en evt strømtyv. hvis du spør meg så er første bud å finne ut hvor mye som tappes. er greit å vite om det er bare en bus som ikke går i dvale, el om det er noe som står å trekker strøm konstant, eller er det i pulsvis strømtrekk. esp og abs: den vanligste feilen er vel abs ringen, men igjen greit med litt mere info. kan være så mye rart. vifta.. ja kan være alt fra sensor til ecu til motoren. startproblemer.. ja kan være så mye at e ikke orker å gjette. høres ut som en sensor. men igjen umulig å vite uten mere info. kan faktisk være alt fra fuel problemer til sensor og ecu problem. konklusjon... det må leges ut mere info og gjerne komplett scan fra star. så må en nesten gå trinvis til verk med feilsøking. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts