Jump to content

Hvordan lufte diesel systemet på om605 HJÆLP!!!


Eric124td

Recommended Posts

Jeg holder på å gi fullstendig opp!!

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg får ut all luft i systemet så jeg får liv i bilen

Min . Ser masse luftbobler så skjønner jo det er luft i systemet . Men hvordan får jeg det

Ut?? Også lurer jeg på hvor sitter fødepumpe og er denne elektrisk ?

 

0bdb4da533cacf99549a2b2e7d2f38bb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder på å gi fullstendig opp!!

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg får ut all luft i systemet så jeg får liv i bilen

Min . Ser masse luftbobler så skjønner jo det er luft i systemet . Men hvordan får jeg det

Ut?? Også lurer jeg på hvor sitter fødepumpe og er denne elektrisk ?

 

0bdb4da533cacf99549a2b2e7d2f38bb.jpg

Fødepumpen er mekanisk og den sitter på utsiden av selve dieselpumpen.

Dette anlegget er selvluftende, dvs. at man ved å kjøre motoren på starteren skal man ha fått ut lufta i løpet av 45-60 sek.

Når du ikke lykkes med det, skyldes det helt sikkert av at det suges inn falskluft i en eller flere av alle O-rings koblingene som er brukt på disse motorene.

Alle plastrørene har O-ringstetting i begge ender, og så har du muligheten for lekasje på de fem nipplene som er skrud ned i pumpehuset, som dyserørene er skrud fast på. O-ringer her også.

Det du bør begynne med nå er:

Fyll tanken full

Sett bilen i en bratt nedover bakke, slik at tanknivået blir høyere enn diesel filteret, og kjør starter.

Da vil dieselen lekke ut istedet for at luft suges inn, og motoren vil starte etter kort tid

Du vil på denne måten også se hvor lekasjen er, og du slipper å bytte oringer på måfå.

Skal du være sikker på at problemet ikke dukker opp igjen om kort tid, kan det likevel være lurt å skifte alle på en gang.

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...