Jump to content

Montering av after market Double DIN spiller - Ingen plugg for tilkobling

Recommended Posts

Posted

Har E220 2205 modell. Bruktimportert til Norge i 2009. Kjøpte denne for noen uker siden, men skal flushe girkassa i morgen. Blir eg så fornøyd, da først skal eg betale. Fikk beskjed med selger at han skulle ettersende overgangsadapter - fra MB til Navteq spiller. Tok ut enheten i dag, og fant kun 2 kabler. Ifølge min lokale bilradioleverandør, var det feil koblinger. Ikke vet jeg. Sjå vedlagte foto av de 2 pluggene. Blir glad for alle tips. Leverer tilbake bilen, hvis det blir for dyrt å legge opp nytt

På forhånd takk

c656ff239dfe88ab57604dda5022d204.jpg

Posted

Det er en fiber kobling (den dobbelt, som lyser) og en antenne kobling. Billigste og enkleste måte å erstatte den, er å trekke en komplett kabelsett fra bagasjerommet til radioen (f.eks: https://graviton.no/produkt/klar/bilstereo-tilbehor/erisin-tilbehor/6m-kabel-for-mercedes-spiller-med-optisk-harman-kardon-bose), eller må du kjøpe en adapter (trur den koster rundt 3000kr.), men det krever masse "kreativitet" for å montere.