Ben Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Er det på noen måte jeg kan finne ut av hvor langt min bil har gått v hj a chassisnr.? Imp. fra Tyskland ca 2 år siden. Er det noen som har en link til eks. Biltilsyn der nede? Hva heter det på tysk? Eller må jeg møte opp eks NAF for å finne ut ca kjørte km.? Quote
FrodeS Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Er det på noen måte jeg kan finne ut av hvor langt min bil har gått v hj a chassisnr.? Imp. fra Tyskland ca 2 år siden. Er det noen som har en link til eks. Biltilsyn der nede? Hva heter det på tysk? Eller må jeg møte opp eks NAF for å finne ut ca kjørte km.? Har ikke så mange gode tips. En servicebok hadde vært et greit sted å begynne, men du vet uansett aldri om tidligere eier f.eks. har skrudd tilbake mellom servicer. NAF finner nok ikkno. Foreslår at du dropper det, du får aldri noe sikkert svar uansett Quote
Ben Posted March 14, 2007 Author Posted March 14, 2007 Ingen service-bok. Når jeg fikk den skulle den gått 155. Men (NAF) burde nok finne ut om den har ca 100-200-osv mer enn den viser: foringer, ratt, mm. For den har vert skrudd på. Km teller står på halv-åtte. Begynte etter at jeg hadde kjørt ca 3000 . Hadde vert greit og vite for min del og ikke minst om jeg skulle selge den. Men tror det beste er vel og flikke på den og ha den. Quote
Alexander Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Jeg ville begynt med BOS. Kanskje de kan hjelpe deg med å finne ut av hva bilen har vært på av servicer i Tyskland. Ellers er det vel TÜV som er det tyske motstykke til biltilsynet og ADAC som er det tyske motstykket til NAF mener jeg å huske. Quote
IAD Posted March 19, 2007 Posted March 19, 2007 Hei, Å begynne med BOS er en god idee. KM stand er visst lagret flere steder i bilen, BOS kan lese av dette. Uansett vil jeg heller anbefale å få et MB verksted til å sjekke bilen enn NAF. De kjenner bilene bedre og vet bedre hvilke punkter på bilen som kan avsløre km standen. Quote
Sven Håkon Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Jeg fikk en kjenning til å prøve å spore opp historikk om bilen min i Tyskland, men fikk til svar at det tyske datatilsynet var enda mer vanskelige å ha med å gjøre enn det norske - jeg måtte ha skriftlig samtykke av de tidligere eierene for å få innsyn i dette.... Quote
Thomas Madsen Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 Jeg fikk en kjenning til å prøve å spore opp historikk om bilen min i Tyskland, men fikk til svar at det tyske datatilsynet var enda mer vanskelige å ha med å gjøre enn det norske - jeg måtte ha skriftlig samtykke av de tidligere eierene for å få innsyn i dette.... Ser for meg att det kan bli ett problem Er det ikke jarheswagen eller hva det nå heter du har ?? Quote
FrodeS Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Jeg fikk en kjenning til å prøve å spore opp historikk om bilen min i Tyskland, men fikk til svar at det tyske datatilsynet var enda mer vanskelige å ha med å gjøre enn det norske - jeg måtte ha skriftlig samtykke av de tidligere eierene for å få innsyn i dette.... Men det tyske tilsynet tar vel ikke kontakt med dem og får skriftlig samtykke for deg? Quote
Sven Håkon Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Han som skulle ordne det for meg (Frank som har vært på Gol et par ganger), ringte til Mercedes og fikk det jeg sa til svar.. Hvis noen andre får fatt i noen som kan sjekke opp litt, så er jeg veldig interessert Hmm, når jeg tenker meg om kjenner jeg faktisk en som jobber hos Mercedes i Tyskland - får høre litt med ham, men antakelig er det for gammelt til at han kan sjekke det enkelt... Quote
Recommended Posts