RunarV Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Jeg har en 124w250D 92 med cruise control. CC virket greit et par år etter at jeg kjøpte bilen i 2001. Det er veldig lenge mellom hver gang jeg bruker CC, men den dagen jeg skulle aktivere den ville den ikke holde. Etter at farten ble satt slapp aktuatoren pådraget bare noen sekunder etter. Har leitet i Haynes etter noe fornuftig beskrivelse av hvor sensorer og dill og dall sitter, men har ikke funnet ut hvor det er best å begynne. Noen som har erfaringer med dårlige sensorer eller lignende som får CC til å feile? Runar Quote
Alexander Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Det er en kjent sak at det kan være kaldloddinger inne i styreenheten til tempomaten. Åpne den og lodd over alt. Usikker på hvor styreenheten sitter på 124, på 123 sitter den montert på toppen av bremsepedalen. Quote
Jan H. Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Hei. min forige mb 124 300 td hadde jeg samme problemet. det er en blank boks som sitter under ratt stammen, skiftet denne og cc virket som en drøm etter dette. Har jo lest at en del lodder releet om igjen. og at det funker. du kan jo prøve det. dette er jo et kjent problem med cc på mb 124. Quote
RunarV Posted March 14, 2007 Author Posted March 14, 2007 Flott ! Takk for svar. Jeg skal sjekke boksen for dårlige loddinger ved første anledning. Quote
George Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 jeg holder på å ettermontere.. hvilke funksjon har de forskjellige rettningene på tempomat spaken ved rattet? Quote
Robert Posted March 15, 2007 Posted March 15, 2007 jeg holder på å ettermontere.. hvilke funksjon har de forskjellige rettningene på tempomat spaken ved rattet? Om det var dette du spurte om. Opp, inkobling av CC Opp etter inkobling, +ca 1km/t Ned, Senking av hastigehet ca 1km/t Fra deg, koble ut CC Til deg, Koble inn farten du hadde før nedbremsing. Quote
RunarV Posted March 18, 2007 Author Posted March 18, 2007 I helga tok jeg meg tid til å demontere Tempomaten. I første øyekast så loddinger og kontakter veldig bra ut. Jeg loddet over de tyngre kontaktene, og de med stress fra pluggen. Monterte boksen og tok en prøvetur...hjalp ikke en dr*t. Demonterte på nytt, og gikk over alle loddinger i hele tempomaten....og..Eureka !! Nå virker den som et skudd. Kjekt å ha CC som virker igjen... selv om jeg ikke bruker den så ofte. Takk for tipset folkens ! Quote
Recommended Posts