Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da ble det en benz på gården igjen!

Kjøpte meg en BMW F11 som bruksbil for 1år siden ca, og solgte min R129 i sommer grunnet kjøp av motorsykkel..

Så har vært uten Benz i 7mnd nå, så var på tide med ei stjerne igjen  :lol:

Valget falt på en 06 S500L, men full facelift og 63AMG-optikk.

Bilen er Japan-import, og er så godt som strøken. Km.standen er også forholdsvis beskjeden, på 85.000km.

Ikke noen voldsomme planer med bilen, da den egentlig er så nær perfekt jeg mener du kan få det. Men litt senk og litt mere lyd må vell til..  :)

1d0d5f58a99b864d26f8bc491e54f88a.jpg

c49a015a3a93e00ce6cae67bb59d36e0.jpg

451b26d8853b2da5100a28810141d1a2.jpg

18ffb56229e2677d9991cf4046a5beaf.jpg

1c897f8017469bb2a51e55c4a7fdd104.jpg

66cc0f4e54bce038a82d40fe7425dd6e.jpg

794a02244c6b043796f3782a053e2acf.jpg

f4a6f6453df8a7d414fdd832a8107609.jpg

dbba0d0d086db2c46418a7e63efa02d9.jpg

eb958432e9ed8b94bf6842e084e18e67.jpg

Posted

Grattis med flott bil.

Desginmessig en perle med facilift kit.

W221 faclift amg, vil stå igjen som en de best designa Mercedesene gjennom alle tider.

Posted

Noen som har no formening om va AMG-hjula kan være verdt?

20x8.5j & 20x9.5j

Nye dekk av merket Dunlop.

255/35/20 & 275/30/20

Usikker på hvilken bil de egentlig hører til, men tror de er fra W222

• 2 weeks later...
Posted

Gratulerer med kjempeflott bil! W221 er absolutt ein bil eg drøymer om  :rolleyes:

Har sett på denne at den har våre ute lenge, med fleire annonser attpåtil, veit du grunnen til det? Har våre litt skeptisk på den av den grunn. Eller er berre S-klasse med V8 Bensin ein tungsolgt bruktbil?

Posted

Gratulerer med kjempeflott bil! W221 er absolutt ein bil eg drøymer om  :rolleyes:

Har sett på denne at den har våre ute lenge, med fleire annonser attpåtil, veit du grunnen til det? Har våre litt skeptisk på den av den grunn. Eller er berre S-klasse med V8 Bensin ein tungsolgt bruktbil?

Takk!

Selger importerer S-klassene fra Japan, og har hatt inn 2-3 like biler de siste mnd. Så tror kanskje nogenlunde samme annonse har blitt brukt på de. Men skal ikke si for sikkert.

Noe dyrere enn de andre som ligger ut har den også vært. Men mtp. full facelift og AMG-kit mener jeg det er verdt litt mere enn en orginal gubbe-S ??

Teknisk og utseendemessig var det ingenting å klage på

• 4 weeks later...
Posted

Gratulerer med en riktig grom bil. Enig i kommentarene over, W221 med AMG-pakke er noe for seg selv. Senk? Bilen er perfekt slik den er mener jeg, men litt mer lyd er ikke å forakte tenker jeg. En såpass stillegående V8 kan man hente ut en god del lyd av med litt hjelp  :cool:

Posted

Se på dette du!!! Det var litt av en doning du hadde anskaffet deg Petterw!! Har siklet i mange år på slike S-klasser selv.

For øvrig VELDIG enig med Classic. Disse V8-erene høres jo ut som en liten japansk støvsuger med original eksos. Her trengs det ordentlig lyd!!!  8) 8)

Posted

Hvordan styres eksosen i nye AMG biler? Ser på tester at bilen er lydløs ved comfort, men gir veldig hissig lyd ved sport og sport+.

Elektroniske spjeld i eksosen, som åpnes/lukkes.

Posted

Hvordan styres eksosen i nye AMG biler? Ser på tester at bilen er lydløs ved comfort, men gir veldig hissig lyd ved sport og sport+.

Er vel bare å programmere spjeldet åpent konstant da??

Posted

Trenger jo ikke det... greit å ha det stille iblant.. Kjørte AMG GTc for en ukes tid siden.. i comfort var den stille og rolig. Ingen skremmende skyting fra potta etc.. Men i sport+ så vekket den opp alle sine demoner som hatet miljø...

• 1 month later...
Posted

Men i tillegg gjøres det noe med hvordan motor i seg selv oppfører seg..

Skrur jeg på bråkemodus på eksosen er det noe mer høylydt enn uten, slår jeg i tillegg over til Sport+/Race begynner det å bli skikkelig morsom lyd. Høres ut som jeg har fylt på skikkelig kruttlappbensin da.