Jump to content

Oppstart etter motoroverhaling E220CDI 646, 150 hk


lassemann

Recommended Posts

Hei!

Nå er motor satt sammen etter overhaling av topp og register. Jobben er gjort av meg over litt tid. Det virker utfordrene å få startet motor. Den kinner fint. Glødinga slukker, jeg vrir på nøkkel og motor tenner flere ganger, men så blir den dø. Er det noen tips for å komme videre. Nå står batteriet til ladning igjen..

 

Mvh

Lassemann

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg tenker også det er luft i dieselsystemet. Men det sies jo at disse skal motorene skal lufte seg selv. Nå har jeg holdt på en god stund med kinning og motor tenner med en gang etter gløding før den dør hen. Har sjekket dysene ved å åpne mutteren på stålrøret inn mot dysa og der er det diesel som har kommet frem iaf.

 

Noen som har prøvd å sette trykk på dieseltanken?

Link to comment
Share on other sites

Da er motor i gang og den går greit, om enn kun på 3 sylindre.. Det er sylinder 3 som ikke henger med. Her skjer det ingen ting med motorgangen, men om jeg trekker ut på noen av de andre blir det snekkemotor.. På diagnose apparatet får jeg beskjed om malfunksjon på dyse 1, 3 og 4. Må disse overhales/byttes eller kan de programmeres på nytt?

Link to comment
Share on other sites

Jo, samme dyser. Jeg merket dem da jeg tok dem ut. Så de sitter på samme plass. Men nr 3 fikk litt hard medfart når den skulle ut. Satt dønn og jeg måtte herje en del med den.. Likevel synes jeg det er rart med feilkoder på de som virker. Bare dyse 2 er frisk ifg dignose.. Synes jeg har kosta på motor nok nå om ikke dysene også må skiftes..  :?

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering. Jeg leverte dysene til Minge Universal Service i Trøgstad. Her er de blitt gått over i skikkelig Bosch testbenk. Dyse 3 var defekt og er blitt erstattet av en restedyse med ny innmat som stedets Morten satte sammen. Nydelig service og bra pris på test/overhaling. Nå maler Merca som en katt igjen og har kjørt noen mil i dag. Det ble en rimelig bil dette om den holder en liten stund  :)

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering. Jeg leverte dysene til Minge Universal Service i Trøgstad. Her er de blitt gått over i skikkelig Bosch testbenk. Dyse 3 var defekt og er blitt erstattet av en restedyse med ny innmat som stedets Morten satte sammen. Nydelig service og bra pris på test/overhaling. Nå maler Merca som en katt igjen og har kjørt noen mil i dag. Det ble en rimelig bil dette om den holder en liten stund  :)

 

Så bra at det ordnet seg. Og takk for at du avslutter tråden med løsningen. Lykke til videre med billig merse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...