lassemann Posted February 1, 2019 Share Posted February 1, 2019 Hei! Nå er motor satt sammen etter overhaling av topp og register. Jobben er gjort av meg over litt tid. Det virker utfordrene å få startet motor. Den kinner fint. Glødinga slukker, jeg vrir på nøkkel og motor tenner flere ganger, men så blir den dø. Er det noen tips for å komme videre. Nå står batteriet til ladning igjen.. Mvh Lassemann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted February 1, 2019 Share Posted February 1, 2019 Luft i dieselen?? Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lassemann Posted February 1, 2019 Author Share Posted February 1, 2019 Ja, jeg tenker også det er luft i dieselsystemet. Men det sies jo at disse skal motorene skal lufte seg selv. Nå har jeg holdt på en god stund med kinning og motor tenner med en gang etter gløding før den dør hen. Har sjekket dysene ved å åpne mutteren på stålrøret inn mot dysa og der er det diesel som har kommet frem iaf. Noen som har prøvd å sette trykk på dieseltanken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lassemann Posted February 4, 2019 Author Share Posted February 4, 2019 Da er motor i gang og den går greit, om enn kun på 3 sylindre.. Det er sylinder 3 som ikke henger med. Her skjer det ingen ting med motorgangen, men om jeg trekker ut på noen av de andre blir det snekkemotor.. På diagnose apparatet får jeg beskjed om malfunksjon på dyse 1, 3 og 4. Må disse overhales/byttes eller kan de programmeres på nytt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jana Posted February 4, 2019 Share Posted February 4, 2019 Er det ikke de samme dysene som sto der før? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lassemann Posted February 4, 2019 Author Share Posted February 4, 2019 Jo, samme dyser. Jeg merket dem da jeg tok dem ut. Så de sitter på samme plass. Men nr 3 fikk litt hard medfart når den skulle ut. Satt dønn og jeg måtte herje en del med den.. Likevel synes jeg det er rart med feilkoder på de som virker. Bare dyse 2 er frisk ifg dignose.. Synes jeg har kosta på motor nok nå om ikke dysene også må skiftes.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utlending Posted February 4, 2019 Share Posted February 4, 2019 Jeg ville sjekke først om at kommer like mye diesel på alle returslangene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lassemann Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 En liten oppdatering. Jeg leverte dysene til Minge Universal Service i Trøgstad. Her er de blitt gått over i skikkelig Bosch testbenk. Dyse 3 var defekt og er blitt erstattet av en restedyse med ny innmat som stedets Morten satte sammen. Nydelig service og bra pris på test/overhaling. Nå maler Merca som en katt igjen og har kjørt noen mil i dag. Det ble en rimelig bil dette om den holder en liten stund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KjetilP Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 En liten oppdatering. Jeg leverte dysene til Minge Universal Service i Trøgstad. Her er de blitt gått over i skikkelig Bosch testbenk. Dyse 3 var defekt og er blitt erstattet av en restedyse med ny innmat som stedets Morten satte sammen. Nydelig service og bra pris på test/overhaling. Nå maler Merca som en katt igjen og har kjørt noen mil i dag. Det ble en rimelig bil dette om den holder en liten stund Så bra at det ordnet seg. Og takk for at du avslutter tråden med løsningen. Lykke til videre med billig merse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.