KristianW124 Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Hei, jeg har nettopp byttet motor i min w124 230e. Når ny motor var i, ble jeg noe usikker på vakumkoblinger og ett par ledninger jeg tipper er til sensor/følere. Hadde tenkt til å få hjelp av en MB mekaniker til å gå over dette. Motor gikk meget pent, uten ulyder. Etter dette tok jeg en testtur og alt virket fint i ca 10 min. Kjørte oppover en bakke og plutselig var det stopp, mistet kraft og daua. Åpnet panser og ser at det nærmest fosser bensin opp av innsuget og ser en bolt som ligger å flyter nedi der. Fikk tauet bilen bort og prøvde forsiktig å kinne, kom ca en halv runde så ville den ikke mer rundt. Tok en latmannsarm å prøvde å vri remhjulet rundt, virket som om det gikk noe tungt men gikk rundt. Er motor kast??? Noen tips til en meget frustrert hobbymekaniker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Skal du dra rundt en motor som flyter, så ta ut plugga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KristianW124 Posted January 27, 2019 Author Share Posted January 27, 2019 Gjorde det, var en bolt som hadde klart å kommet seg nedi innsuget og kilt seg fast. Tror det er grunnen. Fått start på den nå, men tok tid å få den til å svive. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.