olenylende Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Er det noen som har erfaring ang bakseteplass i forhold til bakovervendt barnesete? Har testa i en S212 og det gikk fint. Derimot så har "behovet" endret seg litt så jeg ser mere på en S211. Er det vesentlig forskjell på plassen i disse to eller er det ca samme? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Er vel ca det samme-ish.. Men sørg for å kjøpe 211 UTEN integrerte barnestoler... De setene er mye "brattere" i sitteputen slik at ungens hode faller frem/ned når de sovner i stolen sin.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Setene i mb faller mye brattere bakover mot seteryggen. Vi har hatt mye problemer med det Wicky sier, at hodet detter fremover når dem sovner. Å det gjør dem jo lett i en bil. Tror vi har prøvd 4 forskjellige seter. De ser jo så fine ut i butikken, men der er jo setet helt flatt i puta. Vi endte opp med et sete som både var isofix på, og som man kunne vippe alle veier. Hele understellet kan flyttes. Veldig praktisk. Tilogmed her kan det være situasjoner jeg har måtte tatt hode opp og holdt der, men det har vært i veldig bratte bakker. Så, prøv setet i bilen med ungen i før du handler, det er mitt råd. IKKE hør på hva dem i butikken sier, dem juger deg rett opp i trynet. Sier at stolen er så å så fin, holder til ungen er så å så gammel, men det er reinspikka tøv. Jeg har vært mye frustrert på det der. Den siste jeg handlet av fikk dessverre hele historien servert på et fat.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olenylende Posted January 17, 2019 Author Share Posted January 17, 2019 Takker for svar. Setene har jeg; Cybex sirona og axkid minikid. Begge to kan justeres ryggvinkel på. Den bilen jeg har i kikkerten er uten integrerte barneseter så da er det greit. Skal teste i en w211 i morgen. Da kan jeg komme tilbake med mitt inntrykk kontra w212, ford mondeo og opel zafira. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olenylende Posted January 18, 2019 Author Share Posted January 18, 2019 Testa nå. Var omtrent samme som i en 212. Mye bedre enn i zafira b og 17' Mondeoen vi har. Så da er det vel bare å handle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wicky Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Velkommen i den opplyste delen av bilverden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 24, 2019 Share Posted January 24, 2019 Velkommen i den opplyste delen av bilverden Bakovervendt går ganske fint i vår S211 og S124. Det var tilnærmet håpløst å sitte foran et sånt i Volvo S40 vi hadde, og i Jeepen min blir det ganske trangt. I lang 126 er det også ganske god plass Det aller beste jeg har vært borti, og da tenker jeg KUN på plass til bakovervendt barnesete, var en Ford S-max jeg hadde den begrensede gleden av å låne en helg. Der kunne vi ha bakovervendt ytterst og vanlig i midten. Hun som satt i midten kunne fint gå inn mellom forsetet og det bakovervendte for å sette seg på plass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts