neoM Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Hei, Har noen feil på bilen som må fikses før etterkontroll,og nå gjenstår det bare og få byttet de fremre øvre bærearmene. Bilen hadde time på mandag, og jeg fikk en telefon 2timer etter de hadde begynt at det var feil bærearmer da de ikke var for 4matic. Bærearmen tok borti fjæra. Jeg finner ingen sider hvor det står at bærearmene er spesifikt for 4matic. Jeg finner heller ingen plass hva som faktisk er forskjell på disse armene 4matic & non 4matic :/ Har noen noe og komme med så blir jeg veldig glad for det, da jeg har holdt på siden lunchtider på mandag for og prøve og finne ut av dette. Joda jeg kan jo få kjøpt disse armene hos BOS til en pris av 7500,- stk men det blir ikke aktuelt i det hele tatt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Med forbehold om at det ikke er kvalitetssikret med nøyaktig chassisnummer: Det er forskjellige øvre bærearmer med 2WD og 4Matic. Du skal nok ha nummer A2103303907 og A2103304107. Sikkert ikke så lett å skaffe som uoriginal del, mistenker jeg.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neoM Posted January 16, 2019 Author Share Posted January 16, 2019 Med forbehold om at det ikke er kvalitetssikret med nøyaktig chassisnummer: Det er forskjellige øvre bærearmer med 2WD og 4Matic. Du skal nok ha nummer A2103303907 og A2103304107. Sikkert ikke så lett å skaffe som uoriginal del, mistenker jeg.. Det stemmer at det er de nummerene som er riktige. Nei det virker umulig og skaffe dette uoriginalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Det stemmer at det er de nummerene som er riktige. Nei det virker umulig og skaffe dette uoriginalt Har vært hos autotrio par ganger hvor de har kommet med feil deler. Du skjønner det på prisen stort sette... Den han kom med kostet 800kr elns, og det måtte være feil sa jeg... så fant han riktig og de kosta nærmere 3000kr... Det er såpass lite deler som selges at det er omtrent ingenting som er uorginalt… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Sjekket pris i USA også, der var det billigere enn i Tyskland, men fremdeles over 2000,- pr. stk. ja. Kun tilgjengelig som originaldel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neoM Posted January 16, 2019 Author Share Posted January 16, 2019 Sjekket pris i USA også, der var det billigere enn i Tyskland, men fremdeles over 2000,- pr. stk. ja. Kun tilgjengelig som originaldel. Hvor sjekket du dette? : ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Det var på www.pelicanparts.com. Handlet derfra flere ganger, det hender de er betydelig billigere på originaldeler enn selv i Tyskland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neoM Posted January 16, 2019 Author Share Posted January 16, 2019 Det var på www.pelicanparts.com. Handlet derfra flere ganger, det hender de er betydelig billigere på originaldeler enn selv i Tyskland. Takker og bukker : D skal sjekke fortløpende! E320 4matic du sjekket på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Jeg søkte på originaldelenummeret, stoler aldri på sånne online-kataloger som skal vise hva som passer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neoM Posted January 16, 2019 Author Share Posted January 16, 2019 Jeg søkte på originaldelenummeret, stoler aldri på sånne online-kataloger som skal vise hva som passer. Supert ? Tusen takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 De som selger uorg deler skjønner ikke at 4m har andre deler. Det samme ser du på bl.a 124 skjermer, der er det de samme på 200-500 Sent fra min H8324 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 24, 2019 Share Posted January 24, 2019 Hva er galt med de originale? Kan de ikke overhales på noe vis? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted January 24, 2019 Share Posted January 24, 2019 Øvre bærekule regner jeg med. Kan ikke skiftes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted January 24, 2019 Share Posted January 24, 2019 Øvre bærekule regner jeg med. Kan ikke skiftes Ikke engang for Solan Gundersen? "For Solan er det vanseklige en bagatell, det umulige en utfordring." Jeg har noe tilsvarende med stabstaglinkene på 211'n. Byttet dem for ei stund siden, men det kakler igjen nå. Den gangen kjøpte jeg billige, så de kom på bare like over 2000 for begge. Der er riktignok kravet til presisjon litt lavere enn for en bærekule. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted January 24, 2019 Share Posted January 24, 2019 Du husker kanskje jeg monterte smørenipler når jeg satte nye ø.bærearmer på min? Prisen var en av grunnene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neoM Posted January 25, 2019 Author Share Posted January 25, 2019 Du husker kanskje jeg monterte smørenipler når jeg satte nye ø.bærearmer på min? Prisen var en av grunnene. Ja jeg vurderte dette jeg og, men det gikk en F i meg og jeg bestilte armene hos stjerneservice. Bilen er så bra stand ellers så det er "nesten" verdt det Er det noe merke hvor man kan borre til smørenipler selv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Kikker du her, så ser du et bilde: https://www.mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=16063.120 Det er ikke beregnet for nippel, men det er bare spørsmål om å bruke hue og litt feeling. Mine sitter sånn omtrent i senter på topp, og da bør de ikke skrues for langt inn så de "bånner" i de bevegelige delene. Pluss at jeg laget et hakk i kanten, så fettet går ut på siden, dersom man går mot en flate. Når man borrer, dypp borret i hjullagerfett, så spon fester til borret. Slik unngår du spon inn i bærekula. Litt friskt fett når man skifter dekk, så har du omtrent en uslitelig bærekule! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts