Jump to content

Høyt dieselforbruk S211 OM642


slippern

Recommended Posts

Godkveld

 

Har fått høyt dieselforbruk, virker som om at dette oppstod etter firehjulskontroll, men kan bare være tilfeldigheter..

Hvordan begynne feilsøkingen? Ingen feil ved utlesing av diagnose, EGR er kodet bort og DPF filteret er ok.

 

En annen ting er at mine Continental Conti Viking Contact 6 har forferdelig dårlig grep etter kun en sesong, selv på godt vinterføre er de skumle, bilen slipper fort på fronten, og bremselengden ekstrem lang.. Noen sammenheng mtp på firehjulskontrollen? Skulle tro de varte lengre enn bare en sesong iallefall....

Link to comment
Share on other sites

ja du..det med høyt forbruk kan eg ikkje hjelpe med. men eg har tendenser til høgare forbruk på vinterføre, men det er pga min kjørestil og at eg

skrur av esp. når det er skikelig holke. då kjenner eg bedre om det er glatt(sikkert mange meiner på dette) ikkje for å herje..men drar nok opp forbruket.

 

det med dekka er litt merkelig. men sidan eg har vore i dekkbransjen har det altid vore slik at conti dekk slites fort.

men om det er bra med mønster(over5 mm) så bør det ikkje vera så masse å seia på grepet.

 

sjølv kjører eg pirelli ice zero på 2 sesong. då er eg nede på snart 5 mm. men holder så langt.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...